י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"ניסו לחטוף לנו את הנשק"

התיעוד המזעזע: זו גרסת הלוחמים שתועדו מכים פלסטינים

אחרי שהרמטכ"ל גינה בחריפות את המקרה שבו 4 לוחמים מגדוד נצח יהודה, היכו שני פלסטינים באלימות קשה שלא לצורך, סמוך לרמאללה | חקירתם נמשכת ואמש אף נחקרו במצ"ח | התיעוד ממשיך לעורר זעם בעולם הערבי ולעת עתה שלושה לוחמים ומפקד הושעו מתפקידם

התיעוד המזעזע: זו גרסת הלוחמים שתועדו מכים פלסטינים
חיילי צה"ל. אילוסטרציה. צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

לוחמי גדוד 'נצח יהודה' שתועדו מכים פלסטינים ליד רמאללה, טענו בתחקיר כי הפלסטינים ניסו לדרוס אותם ולחטוף מהם את הנשק. כך מדווחת כתבת השטחים כרמל דנגור ב'כאן 11'. המפקדים סבורים שבכל מקרה לא הייתה הצדקה לבעיטות ולדחיפות. בינתיים שלושה לוחמים ומפקד הושעו מתפקידם.

לפי גרסת הלוחמים שפורסמה ב'כאן': "ראינו רכב ללא לוחית זיהוי, עומד בצד הכביש נגד כיוון התנועה. פרקנו מהרכב הצבאי, ואחד הפלסטינים ירד גם הוא מהרכב השני. הנהג הפלסטיני האיץ לעברנו ונמלט. אנחנו רדפנו אחרי הפלסטיני השני, שירד מהאוטו, ותפסנו אותו. הוא ניסה לחטוף לנו את הנשק", טענו החיילים בחקירתם. באשר לפלסטיני השני שנראה בסרטון סופג מהלומות, טענן הלוחמים כי חשבו שמדובר באותו אחד שנמלט.

יצויין כי ארבעת הלוחמים החשודים בהכאת הפלסטינים נלקחו אמש מבסיסם לחקירת מצ"ח.

בנוסף, הארבעה הושעו מתפקידם ומכל תפקיד לחימה אחר לאחר שתועדו מכים את שני החשודים בבעיטות ובאגרופים. בסביבת החיילים טענו כי מדובר ברמיסת זכויותיהם, שכן ניתן לחקור אותם בשעות היום כשאינם עייפים.

עוד נטען כי לארבעה "אין חקירה הוגנת", שכן לקיחתם החפוזה לחקירה התרחשה רק לאחר גינוי התנהגותם בתקשורת על ידי הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי.

מצה"ל נמסר בתגובה: "עם קבלת הדיווח על המקרה, נפתחה מיידית חקירת מצ"ח. החקירה מתנהלת בהתאם לצורכי החקירה ולהוראות המקצועיות החלות על גורמי החקירה"

התיעוד שמעורר זעם בצמרת צה"ל ובמגזר הערבי, פורסם באפליקציית 'טיקטוק' לפני ימים אחדים ובו נראים שני פלסטינים מותקפים בבעיטות ודחיפות בידי שלושה חיילים ליד רמאללה. מדובר באירוע שהתרחש לפני 10 ימים והמפקדים גילו עליו רק בסוף השבוע האחרון. מתחקיר ראשוני עלה כי החיילים עיכבו רכב פלסטיני שנסע לדבריהם בניגוד לכיוון התנועה. הם היכו את נהג הרכב ופלסטיני נוסף - שלא ברור אם היה במכונית.

הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיב לתקרית ואמר כי על פניו "האירוע חמור ביותר, מעורר שאט נפש ומנוגד לערכי צה"ל. הלוחמים באירוע אינם ראויים להיות לוחמים. נמצה את הדין עם המעורבים. אין ולא יהיה מקום בצה״ל להתנהגות מסוג זה". כך הרמטכ"ל.

 

 

הכאת פלסטינים נצח יהודה לוחמים אלימות קשה תיעוד אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד