כ"א אייר התשפ"ד
29.05.2024
אחרי רע"מ

מתחזקת ההערכה ש'הרשימה המשותפת' תתפצל

נראה שהרשימה המשותפת, שהפכה לפחות משותפת עם פרישתה של רע"מ לריצה עצמאית, תהפוך לעוד פחות משותפת לקראת ריצתה העצמאית גם של מפלגת בל"ד | סלע המחלוקת: המלצה על לפיד אצל הנשיא והשלמת קואליציה ל-61

מתחזקת ההערכה ש'הרשימה המשותפת' תתפצל
ראשי הרשימה המשותפת צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

האם הרשימה המשותפת לקראת פיצול? גורמים ברשימה המשותפת אומרים כי כרגע גוברים הסיכויים לריצה נפרדת של מפלגת בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה. לפי מקורות בבל"ד, הלשכה הפוליטית של המפלגה תתכנס בשבת הבאה כדי לקבל החלטה סופית בעניין. כך מדווח העיתונאי סולימאן מסוואדה ב'כאן'.

"אנחנו לא רוצים לחכות עד הדקה 90 - צריך לנהל קמפיין", אמר גורם במפלגה ל'כאן חדשות'. מי שמוביל את הקו לריצה נפרדת הוא ראש המפלגה סמי אבו שחאדה. לצד זאת התקיימה בשבת פגישה בין ראש מפלגת תע"ל ח"כ אחמד טיבי ואבו שחאדה ששוהים יחד בחופשה בירדן, שבה נבחנה האפשרות לריצה משותפת של השניים - אך לא היו הסכמות. בל"ד פנתה ליו"ר ועד הרשויות הערביות מודר יונס כדי להצטרף למפלגה.

לב המחלוקת בין בל"ד לשאר המפלגות שמרכיבות את 'הרשימה המשותפת' הוא תמיכה ביאיר לפיד כראש ממשלה. בעוד בל"ד הציבה דרישה להתחייב שלא להשלים 61 מנדטים ללפיד ולהצהיר ש'הרשימה המשותפת' גם לא תמליץ עליו לנשיא המדינה יצחק הרצוג לאחר הבחירות, הפלגים האחרים תע"ל וחד"ש מסרבים לעשות כן.

אחמד טיבי, איימן עודה וסמי אבו שחאדה | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

גורמים בבל"ד אמרו ל'כאן': "ההמלצה על גנץ הייתה טעות היסטורית, אסור לחזור עליה בדמות המלצה על לפיד. אם דרישותינו לא ייענו – נרוץ לבד גם במחיר של לא לעבור את אחוז החסימה".

יצוין כי זה לא יהיה הפיצול הראשון במשותפת, שכן גם מפלגת 'רע"מ' של מנסור עבאס פרשה מהמשותפת, רצה עצמאית והצליחה לעשות היסטוריה כמפלגה הערבית הראשונה בקואליציה.

בתוך כך, נזכיר כי בימים האחרונים שבבל"ד הציעו לעיתונאי 'הארץ' גדעון לוי להצטרף למפלגתם ולהתמודד בה לכנסת הבאה. לוי שאומר באופן מוצהר כי הוא מצביע ל'רשימה המשותפת' עדיין לא החליט האם לעזוב את העיתונות לטובת הפוליטיקה, כשלצד זאת יצוין כי הוא מתחזק קשר חברי עם לא אחר מאשר בנימין נתניהו שעמו נפגש לראשונה לפני מספר חודשים והתרשם ממנו עמוקות. מאז הוא מגן עליו בתקשורת וטוען כי נעשה לו עוול.

הרשימה המשותפת סמי אבו שחאדה אחמד טיבי בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד