ט' סיון התשפ"ד
15.06.2024
סיוע חסר תקדים

יותר בים מבאוויר: כך נשלחים אמל"ח מארה"ב לאוקראינה

הפנטגון הרחיב את השימוש שלו בספנות ימית כדי לספק נשק למלחמה באוקראינה, כך אמרו גורמי הגנה אמריקאים, זאת לאחר שהסתמכו על מטוסים בתחילת הפלישה של רוסיה כדי להביא נשק לקייב במהירות האפשרית

יותר בים מבאוויר: כך נשלחים אמל"ח מארה"ב לאוקראינה
חיילים באוקראינה. אילוסטרציה צילום: צבא אוקראינה

משרד ההגנה האמריקאי החל לשלוח טילים ונשק כבד אחר דרך הים מספר שבועות לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה, אך הרחיב משמעותית את המשלוחים דרך הים בשבועות האחרונים.

לאחרונה ארצות הברית החלה לספק לאוקראינה ארטילריה, טילי הוביצר וכלי נשק כבדים אחרים הדורשים זרימה קבועה של תחמושת בקליבר גדול. כך אמרו גורמים רשמיים אמריקאיים ל'וושינגטון פוסט'.

"ברגע שהתחלנו לספק להם טילי הוביצר, ידענו שנצטרך עוד תחמושת", אמר סטיבן פוטהוף, סגן מנהל המבצעים בפיקוד הימי האמריקאי. "לכן, נוכל לתכנן קצת יותר קדימה, ואז נוכל להתחיל להשתמש יותר בים כדי לספק את התמיכה הזו לפעמים אפילו לפני הבקשה של האוקראינים".

העברה בים מדגישה שלב חדש במערכה, לאחר שהסתערות רוסית על אוקראינה נהדפה, ואוקראינה ושותפיה נמצאות במלחמה שוחקת שיכולה להימשך עוד חודשים ואולי שנים.

ממשל ביידן אישר סיוע צבאי של 12.9 מיליארד דולר לאוקראינה מאז הפלישה ב-24 בפברואר והבטיח סיוע חסר תקדים ותמיכה נוספת של 2.98 מיליארד דולר ביום רביעי האחרון, ביום העצמאות של אוקראינה.

פקידי הצבא סירבו לפרט את המסלולים הספציפיים המשמשים להשגת נשק לאוקראינה, אך אמרו כי חלק מהנשק המגיע מיבשת ארצות הברית מוצא את דרכו ישירות לשדה הקרב, בעוד שאחרים משמשים לחידוש מלאי אמריקאי במקומות אחרים באירופה שמהם ארה"ב משכה אספקה ​​כדי לחמש את אוקראינה.

בעוד שמטוסים יכולים להגיע לאירופה מארצות הברית הרבה יותר מהר, ספינות יכולות לגרור כמויות עצומות יותר של מטען שיכולות לאפשר לאוקראינה לבנות ארסנל גדול יותר לקרבות עתידיים במלחמה.

מלחמת אוקראינה רוסיה וושינגטון פוסט ארה''ב צבא ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד