כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
עימות בין הלשכות

הפגישה תתועד? לפיד מתעקש, נתניהו מסרב

למרות הסיכום המוקדם בין לשכות נתניהו ולפיד כי הפגישה הצפיה בין השניים היום בנושא הגרעים האיראני לא תתועד, בלשכת לפיד שינו את עמדתם והם מתעקשים על תיעוד

הפגישה תתועד? לפיד מתעקש, נתניהו מסרב
נתניהו ולפיד בפגישת עדכון צילום: חיים צח, לע"מ

דרמה סביב פגישת העדכון בנושא הגרעין האיראני של ראש הממשלה יאיר לפיד עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, שצפויה הערב (שני) בלשכת ראש הממשלה בירושלים. לפי הפרסום של דפנה ליאל בN12, הבוקר סיכמו הלשכות של לפיד ונתניהו שהפגישה לא תתועד, אך בהמשך היום בלשכת לפיד שינו את עמדתם והחליטו להתעקש שהפגישה תצולם על ידי לשכת העיתונות הממשלתית. 

לפי הדיווח, נתניהו ביקש שהפגישה לא תתועד בטענה שהנוהל המקובל הוא שלא מתעדים פגישות בטחוניות. תחילה קיבלו בלשכת לפיד את הבקשה וכיבדו אותה, אך בהמשך חזרו בהם ואמרו כי הם מתעקשים שהפגישה תצולם.

בלשכת ראש הממשלה הסבירו כי התיעוד חשוב כדי להציג "תדמית ישראלית אחידה" בנושא האיראני, אבל בליכוד טוענים שלפיד דווקא מנסה לעשות רווח פוליטי מפגישה ביטחונית רגישה. בפעם הקודמת שנועדו לפיד ונתניהו בזמן מבצע "עלות השחר" הפגישה צולמה, וכל אחד מהצדדים הוציא תמונה אחרת ממנה.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תקף אמש (ראשון) את ממשלת ישראל על הסכם הגרעין שעומד להיחתם בין ארה"ב ואיראן והאשים את גנץ ולפיד שזנחו את המאבק הציבורי בהסכם.

לדבריו, "בשנה האחרונה לפיד וגנץ זנחו לחלוטין את המאבק הציבורי נגד הסכם הגרעין עם איראן. במשך 12 שנה נאבקנו בנחישות בהסכם הזה ואף הבאנו את ארה"ב לסגת ממנו. אבל בשנה היחידה שלהם בשלטון, לפיד וגנץ נרדמו בשמירה ואיפשרו לארה"ב ואיראן להגיע להסכם גרעין שמסכן את עתידנו".

נתניהו ממשיך ותוקף: "הם פשוט לא עשו כלום כדי ללחוץ על הממשל האמריקני לא לחתום על ההסכם הזה. בניגוד לנו - הם לא הלכו לקונגרס, לא הלכו לאו"ם, לא ניהלו מסע הסברה תקיף בתקשורת העולמית".

"אחרי שארה"ב כבר סיכמה עם איראן את עיקרי ההסכם, רק אז לפיד וגנץ נזכרו להתעורר. מאוחר מדיי, מעט מדיי. אוזלת היד של לפיד וגנץ תיזכר בהיסטוריה כמחדל הגרעין האיראני".

גם ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט סופג מנתניהו: "אין דוגמה טובה יותר לאוזלת יד זו, מאשר העובדה שבנט 'השר לענייני איראן' שלפיד מינה, נופש כעת באיטליה, ערב חתימת ההסכם, ועוד באזור בלי קליטה. ככה לא נלחמים בסכנה קיומית. ככה לא שומרים על ישראל".

לסיום אמר ראש הממשלה לשעבר, "אני מתחייב בפניכם, אזרחי ישראל: לאחר שננצח בבחירות, נפעל בכל דרך נגד ההסכם הזה. לעולם לא אתן לאיראן להשיג נשק גרעיני".

לפיד מגיב: גרם נזק, עשה מסיבות עיתונאים ומצגות

ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד הגיב לדברי ראש האופוזיציה נתניהו ואמר: "כשנתניהו היה ראש ממשלה כל מה שהוא עשה בעניין האיראני היה מסיבות עיתונאים ומצגות. הנזק שגרם במהלך כהונתו לשתי הסוגיות האסטרטגיות החשובות ביותר לישראל - המאבק בגרעין האיראני והיחסים עם ארה"ב - הוא חמור ועמוק ואנחנו עדיין מתקנים אותו".

עוד הוסיף: "אנחנו פועלים כל יום לחזק את יכולותיה של המדיניות והביטחוניות של ישראל שהוזנחו במשך שנים ארוכות. לכן זימנתי מחר את ראש האופוזיציה לתדרוך בטחוני להתעדכן בפרטים, שלפחות יהיה לו מושג על מה הוא מדבר בסרטים שהוא עושה".

 

יאיר לפיד בנימין נתניהו הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד