י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
"יחצ"נות ולא מהות"

סאגת תמונת לפיד-נתניהו: ההתכתבויות בין הלשכות

אמש נפגשו ראש הממשלה וראש האופוזיציה לשיחת עדכון במשרד ראש הממשלה בירושלים בנושא הסכם הגרעין האיראני. לפגישה קדמו חילוקי דעות בין הלשכות סביב התמונה שתצא לאחר מכן. בעדו לשכת נתניהו סירבה לכך בלשכת לפיד זגזגו ולבסוף פרסמו | ב'חדשות 12' נחשפה ההתכתבות בין ראשי הלשכות

סאגת תמונת לפיד-נתניהו: ההתכתבויות בין הלשכות
נתניהו ולפיד בפגישה צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הגיע אמש (שני) לפגישת עדכון שנייה עם ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד שזימן האחרון בנושא ההסכם הגרעין האיראני המתגבש. אולם מאחורי הקלעים התנהל ויכוח סביב שאלת פרסום תמונה מאותה פגישה, כאשר בפעם הקודמת לשכת לפיד הוציאה לתקשורת תמונה שבה נתניהו לא נראה במיטבו, לעומת לשכת נתניהו שהוציאה תמונה אחרת מחמיאה יותר. לבסוף התקיימה פגישה והתמונה שיצאה לתקשורת היתה מתואמת בין שתי הלשכות. 

לפי הדיווח של דפנה ליאל ב'חדשות 12', בשלב הראשון לפיד הסכים לבקשת נתניהו שלא לתעד את הפגישה, אך בשלב מסוים הוא חזר בו והתעקש שהיא תתקיים בכל זאת. ליאל חשפה את ההתכתבויות בין ראשי הלשכות טרם הפגישה החשובה שעניינה איום הגרעין האיראני על אזרחי ישראל.

נתניהו מגיע לפגישה | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

צחי ברוורמן, מנהל לשכת נתניהו, כתב בשעות הבוקר לדני וסלי, ראש הסגל של לפיד: "ההתעקשות שלכם על צילום היא תמוהה ואנחנו מתנגדים לכך. מעולם לא היה צילום של ראש אופוזיציה בתדריך ביטחוני, מה שמוכיח שמה שמעניין אתכם זה היח"צנות ולא המהות – דבר שלא מקובל עלינו".

וסלי השיב לו כעבור 4 דקות: "לא צריך להפוך כל דיאלוג להתעקשות: רצונכם, כבודכם, לא יהיה צילום כבקשתכם". אך כעבור שעתיים וסלי מעדכן בהודעה נוספת: "בדיון נוסף הוחלט כי יש חשיבות רבה לצילום משותף לטובת המאבק בהסכם הגרעין האיראני, על כך הצילום עם המזכיר הצבאי יבוצע ויצולם על ידי צלם לע"מ". ברוורמן הגיב כי הוא לא מסכים לכך אולם נתניהו הגיע בכל זאת לפגישה ותמונה יצאה לאחר מכן כאמור בתיאום בין הלשכות שאישרו אותה.

ראש הממשלה לפיד מסר לאחר הפגישה עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו: "תדרכתי את יו"ר האופוזיציה נתניהו על הסכם הגרעין עם איראן והפעילות המדינית והבטחונית שמובילה ישראל כדי להשפיע בנושא, ובסוגיות בטחון לאומי נוספות. בנושאים של בטחון לאומי אין אופוזיציה וקואליציה".

נתניהו בצאתו מהפגישה עם לפיד. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נעמד בצאתו ממשרד ראש הממשלה מול העיתונאים ומסר הצהרה בה אמר: "יצאתי מודאג יותר ממה שנכנסתי. לצערי אני לא רואה עמדה ישראלית תקיפה נגד הסכם הגרעין המסוכן. ראש המוסד אומר בצדק שזה הסכם גרוע מקודמו - וגנץ ולפיד לא עושים כלום. אנחנו פעלנו אחרת והלחץ שהפעלנו הוציא את ארה"ב מההסכם".

במפלגת יש עתיד הגיבו לדבריו ותקפו: "בנוסף לנזק האדיר שגרם במהלך כהונתו, ממשיך יו"ר האופוזיציה לחבל ולסכן את ביטחון אזרחי ישראל. בזמן שנתניהו ימשיך להפיק ולביים סרטונים מנותקים, ממשלת ישראל בראשות לפיד תעשה הכל במטרה לשמור על האינטרס הלאומי-ביטחוני".

נתניהו במסיבת העיתונאים | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

ראש המפלגה רה"מ לפיד הגיב לדברי יו"ר האופוזיציה נתניהו ואמר: "אני לא מוכן להיכנס להתכתשות הזאת כי זה פוגע בבטחון ישראל. יש חשיבות רבה לעמדה ישראלית מאוחדת אל מול הניסיון של האיראנים להשיג נשק גרעיני. אני קורא ליו"ר האופוזיציה ולכולם לא לתת לשיקולים פוליטיים לפגוע בבטחון הלאומי שלנו".

בחירות לכנסת ה-25 יאיר לפיד הסכם הגרעין האיראני בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד