כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
בשירה ובריקודים

צפו: מאות חגגו הכנסת ספר תורה בטהרן

בעוד העולם מנסה להגיע להסכם גרעין עם איראן וברקע חילופי איומים בין ירושלים לטהרן, מאות מבני הקהילה החרדית בטהרן חגגו הכנסת ספר תורה בטהרן בשירה ובריקודים והתרגשו לרגל פתיחת שנת הלימודים

צפו: מאות חגגו הכנסת ספר תורה בטהרן
חגיגה רוחנית בטהרן בירת איראן צילום: באדיבות המצלם

מאות יהודים בהם עשרות ילדים בראשות הרב הראשי של איראן הרב יהודה גראמי שליט"א, חגגו הכנסת ספר תורה וסיום משניות ופתיחת שנת הלימודים החדשה. ביום ראשון האחרון הקהילה היהודית בטהרן התקבצה וחגגה את אחד החגיגות המרגשות בשנים האחרונות, לאחר שמאז הקורונה לא התקיימו חגיגות בקנה מידה גדולות במדינה.

הכנסת ספר תורה באיראן
החגיגות התקיימו בצל הלחץ שהמערב מפעיל על איראן בנוגע לתוכניות הגרעין שלה, ועל רקע איומים שמשמיעים מנהיגי איראן וישראל זה נגד זה. היהודים באיראן מנותקים מהפוליטיקה, ומקיימים אורח חיים יהודי מלא עם חופש פולחן מלא, ללא הפרעות מצד הרשויות, מקרי אנטישמיות באיראן נגד יהודים כמעט ולא קיימים.

ביום ראשון האחרון היהודים חגגו שעות ארוכות בבית הכנסת המרכזי בטהרן, שם הילדים הוכיחו בקיאות מרשימה בכל מכמנות התורה, רק בחודשים האחרונים מינה הרב הראשי של איראן דיינים ושוחטים חדשים, ומחזיר את גדולת התורה בקהילות היהודיות ברחבי איראן, על פי ההערכות מתגוררים באיראן כ-15,000 יהודים, כמעט כולם שומרי תורה ומצוות.

 

הרב יהודה גראמי טהרן הכנסת ספר תורה סיום משניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד