י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
פתרון למשבר?

גרמניה מעלה משמעותית את פיצויי משפחות החללים

התקשורת הגרמנית מדווחת על פריצת דרך במו"מ בין משפחות חללי טבח מינכן לבין הממשל הגרמני, כאשר הוצע למשפחות פיצויים בסך 28 מיליון אירו. הערכות: המשפחות יודיעו בקרוב כי ייקחו חלק בטקס האזכרה הגרמני

גרמניה מעלה משמעותית את פיצויי משפחות החללים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שבוע לטקס האזכרה הגרמני לי"א נרצחי טבח מינכן: העיתונות הגרמנית מדווחת כי נרשמה פריצת דרך משמעותית במשא ומתן בין הממשל הגרמני לבין משפחות החללים.

לפי הדיווחים, הוסכם כי המשפחות יפוצו בכ-28 מיליון אירו, שינוי משמעותי מאוד, לעומת 5.5 מיליון האירו שהוצעו כפיצוי למשפחות עד עתה. לפי מקורות בממשל הגרמני, הממשלה הפדרלית תשלם כ-20 מיליון מתוך הסכום, בעוד מחוז בוואריה והעיר מינכן ישלימו את הפער.

אם זהו אכן הסכום שהממשל הגרמני יציע באופן רשמי, ניתן להעריך כי בשני הקרוב ישתתפו משפחות החללים בטקס הנערך בבוואריה, וכך גם נשיא המדינה יצחק הרצוג.

פתרון זה מגיע לאחר מאבק רב-שנים בין משפחות חללי טבח מינכן לבין ממשלות גרמניה. מזה 50 שנים מכחישה ומקטינה גרמניה את חלקה במחדל טבח מינכן, ורק בשנה האחרונה הסתמנה מגמה שונה מצד הממשל, שהחל להודות בטעויותיו ולנסות לכפר עליהן.

עם זאת, משפחות החללים סירבו לקבל את הפיצויים הנמוכים שהציעו הגרמנים, על סך 5.5 מיליון אירו. כעת, כשהסכום קפץ ל-28 מיליון, סביר בהחלט כי בימים הקרובים יודיעו משפחות החללים כי הן מקבלות את הפיצויים וכי הן לא יחרימו את טקס האזכרה שיערך בשבוע הבא.

גרמניה משטרת גרמניה טבח מינכן אולימפיאדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד