כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
מקום עבודה מכיל

זעם נגד פייזר: אפליה גזענית במתן מלגות

חברת פייזר מציעה מלגה בלעדית לסטודנטים ממוצא שחור, לטיני ואינדיאני. עורכי דין זועמים על כך וטוענים שהמהלך לא ישרוד אתגרים משפטיים. מי שאינו מקבוצות המיעוט, יכול להגיש בקשה אחרת ל"תוכניות והזדמנויות מרובות במהלך השנה"

זעם נגד פייזר: אפליה גזענית במתן מלגות
חיסוני קורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

אפליה מפתיעה, "מלגת פורצת הדרך" של פייזר מתוארת על ידי ענקית התרופות כתוכנית "ראשונה מסוגה" שתפעל ל"קידום סטודנטים ועמיתים בתחילת הקריירה ממוצא שחור/אפריקאי, לטיני/היספני ואינדיאני".

מלגת החברה שואפת "לפתח" 100 מדענים עד שנת 2025 כחלק ממשימתה "להגביר את הגיוון על ידי טיפוח מקום עבודה מכיל יותר" תוך "טיפוח צינור של כישרונות מגוונים".

מי שאינו מקבוצות המיעוט המפורטות בדרישות המלגה, יכול להגיש בקשה אחרת ל"תוכניות והזדמנויות מרובות במהלך השנה", כולל "תוכנית סיוע" לסטודנטים. אבל עורכי דין טענו, כי המהלך לא יעבור משפטית. על פי הדיווח באתר Washington Free Beacon עורכי הדין טוענים כי "פייזר עוסקת באפליה בוטה".

"התוכנית הזו של פייזר היא בלתי חוקית בעליל, שאני תוהה ברצינות איך היא עברה ביקורת פנימית על ידי היועץ הכללי שלה", אמר עורך הדין אדם מורטרה. גייל הריוט, פרופסור למשפטים באוניברסיטת סן דייגו, שהיא גם חברה בנציבות האמריקנית לזכויות האזרח, אמרה שפייזר מפרה את החוק הפדרלי האוסר על אפליה גזעית.

"נראה שהתאגידים הגדולים שכחו שיש דבר כזה חוק", אמר הריוט, "נראה שהם חושבים שהם חסינים". דיוויד ברנשטיין, פרופסור לדיני זכויות אזרח בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת ג'ורג' מייסון, אמר שהמלגה של פייזר היא "ברור בלתי חוקית".

 

חברת פייזר אפליה מתקנת אפליה על רקע עדתי אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד