כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024
"סכנת חיים ממשית"

לפיד שוחח עם נשיא אוקראינה: "לא להגיע לאומן"

רה"מ לפיד שוחח עם נשיא אוקראינה זלנסקי וברכו לרגל יום העצמאות ה-31 לאוקראינה. בהמשך שוחחו השניים בנוגע להגעת חסידי ברסלב לאומן בראש השנה: "ראש הממשלה קורא לאזרחי ישראל שלא להגיע לעיר אומן בחגי תשרי"

לפיד שוחח עם נשיא אוקראינה: "לא להגיע לאומן"
לפיד וזלנסקי צילום: Marc Israel Sellem/POOL

לראשונה מאז נכנס לתפקיד ראש הממשלה, שוחח היום (חמישי) יאיר לפיד עם נשיא אוקראינה ולדמיר זלינסקי, ובירכו לרגל יום העצמאות האוקראיני. בשיחה עלה גם עניין נסיעת ישראלים לאומן בראש השנה.

בהודעת לשכת ראש הממשלה נמסר כי בשיחה "ראש הממשלה קורא לאזרחי ישראל שלא להגיע לעיר אומן בחגי תשרי לאור סכנת החיים הממשית בכניסה לאזור הלחימה".

עוד נמסר כי ראש הממשלה בירך את הנשיא זלנסקי לרגל יום העצמאות ה-31 לאוקראינה, וכן ציין את תמיכתו בעם האוקראיני. "ראש הממשלה לפיד והנשיא זלנסקי, שוחחו על מצב הלחימה באוקראינה״, ציינו, שלפי ההודעה לפיד ״קרא להגיע לפיתרון דיפלומטי בכדי לסיים את הלחימה".

במשרד החוץ הישראלי מחדדים את אזהרת המסע הקיימת לאוקראינה וקוראים לאזרחי ישראל להימנע באופן גורף מלהגיע לשטחי אוקראינה, כולל העיר אומן וסביבותיה.

בהודעה של משרד החוץ התריעו מפני סכנת חיים, "לפני מספר ימים נורו טילים לאזור העיר אומן אשר הביאו למותו של אזרח אחד, פציעה של מספר אזרחים וגרמו להרס רב", נכתב.

בישראל קוראים לאזרחים הישראלים הנמצאים באוקראינה "לעזוב מידית את גבולות המדינה", עוד נכתב בהודעה, "המצב הביטחוני הנפיץ כולל סכנת הפצצות מהאוויר או ירי רקטות גם על ישובים ושטחים אזרחיים, כולל במרכז ובמערב המדינה, מהווים סכנת חיים ממשית ומידית".

עוד מזהירים בישראל כי "לשגרירות ישראל בקייב אין נוכחות רציפה בשטחי אוקראינה בימים אלה, ולכן לא ניתן יהיה לספק שירותים קונסולריים מלאים ויהיה קושי רב להעניק טיפול במקרה חירום", לשון ההודעה.

ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה אומן יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד