י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
חזרו ללימודים תחת אש

אלפי ילדים נעלמו באוקראינה: לפחות 7000 הועברו לרוסיה

לפחות 379 ילדים נהרגו מאז תחילת המלחמה, מקום הימצאם של 223 אחרים אינו ידוע. כך לפי משרד התובע הכללי של אוקראינה. עוד 7,013 ילדים היו בין האוקראינים שהועברו בכוח לרוסיה מאזורי הכיבוש הרוסי

אלפי ילדים נעלמו באוקראינה: לפחות 7000 הועברו לרוסיה
המלחמה באוקראינה. אילוסטרציה צילום: Pixabay

היום הראשון ללימודים באוקראינה אמש (חמישי) לא כלל ילדים שסיפרו על זיכרונותיהם מהחופש הגדול. הסיפורים שלהם הם של הישרדות במלחמה. עבור רבים, היום האחרון ללימודים היה יום לפני הפלישה הרוסית לארצם ב-24 בפברואר.

לפחות 379 ילדים נהרגו מאז תחילת המלחמה, בעוד שמקום הימצאם של 223 אחרים אינו ידוע, כך לפי משרד התובע הכללי של אוקראינה. עוד 7,013 ילדים היו בין האוקראינים שהועברו בכוח לרוסיה מאזורי הכיבוש הרוסי. כך מדווח ה'ניו יורק פוסט'.

חלק מהילדים נאלצו לברוח מעיר הולדתם כדי להימנע מהפצצות, חלקם שהו שבועות במרתפים. ובעוד אלו שבאזורים המכונים "בטוחים" הצליחו לפעמים ללמוד באינטרנט, השיעורים הופרעו לעתים קרובות על ידי הזעקות של תקיפות אוויריות, שישה חודשי מלחמה גרמו נזק ל-2,400 בתי ספר ברחבי המדינה, כולל 269 שנהרסו, כך לפי גורמים אוקראינים.

"זה הופך להיות סוג של נורמלי חדש לילדים, שלדעתי, כפי שאמרתי זה מאוד מדאיג, גם כי זו לא הדרך שבה ילדים צריכים לגדול, מתוך מחשבה שהם הולכים להיות מותקפים בכל רגע, כך אמרה קתרין ראסל, מסוכנות הילדים של האו"ם לסוכנות הידיעות AP.

אזורים אזרחיים ובתי ספר ממשיכים להיפגע, וילדים ממשיכים להיהרג. אבל אחרי החודשים הראשונים של ההלם, 51% מבתי הספר באוקראינה, למרות הסיכון, נפתחו מחדש, עם אפשרות ללמוד באינטרנט אם ההורים מעדיפים.

למרות שרבים מהם ילמדו באינטרנט, התלמידים נאלצו לעבור קורס אבטחה והכשרה איך להתנהג במקרה של התקפה, "ילדים אוקראינים מודעים היטב לכך שהעולם לא יציב וזה יכול להיות מקום נורא. זה מביא לאובדן תחושת ביטחון בסיסית", אמר ג'יימס אלדר דובר מחלקת האו"ם יוניצ'יף לילדים, והוסיף כי חוסר הוודאות יכול להשפיע על הלמידה וההתפתחות הרגשית והחברתית שלהם.

מלחמת אוקראינה רוסיה חטיפת ילדים בתי ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד