י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
הפילוג שיפיל את הימין

סקר: 'אגודה' לא עוברת את אחוז החסימה | גוש נתניהו רחוק מ-61

מסקר פאנלס פוליטיקס שמתפרסם הבוקר עולה כי הליכוד ויש עתיד מתחזקות כל אחת במנדט לעומת הסקר הקודם, "המחנה הממלכתי" והאיחוד המשולש מתקשה לפרוץ קדימה | הפיצול בסיעות החרדיות משאיר בחוץ את 'אגודת ישראל' שמורידה את הגוש ל-57 מנדטים

סקר: 'אגודה' לא עוברת את אחוז החסימה | גוש נתניהו רחוק מ-61
פתקי הצבעה בקלפי צילום: אבי רוקח, פלאש 90

חודשיים לבחירות. הציבור הישראלי מותש מרצף מתמשך של מערכות בחירות, מתקשה להגיע להכרעה בין הגושים. על פי סקר פאנלס פוליטיקס, בהנהלת מנחם לזר, עבור "מעריב־סופהשבוע", לו הבחירות לכנסת ה־25 היו מתקיימות היום, גוש נתניהו היה זוכה ל־58 מנדטים. ממשלת השינוי מגיעה ל־56 מנדטים. הרשימה המשותפת, עם 6 מנדטים.

הליכוד בראשות בנימין נתניהו מתחזקת במנדט לעומת הסקר הקודם ועולה ל־31. יש עתיד בראשות יאיר לפיד, עולה במנדט ל־24. המחנה הממלכתי בראשות גנץ וגדעון סער מקבלת 13 מנדטים כמו בסקר הקודם. הציונות הדתית-עוצמה יהודית, בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, עם מספר זהה של מנדטים, 13, ללא שינוי לעומת השבוע שעבר.

בגזרה החרדית, ש"ס עם 8 מנדטים, יהדות התורה נחלשת במנדט ויורדת ל־6. אם יהדות התורה מתפצלת, דגל התורה תזכה ב־5 מנדטים ואילו אגודת ישראל עם 2.5% לא תעבור את אחוז החסימה. במקרה כזה נוצר תיקו 57 בין הגושים, משום שגוש נתניהו נחלש במנדט אחד. הרשימה המשותפת עם 6. מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי, נחלשת במנדט, יורדת ל־5 מרצ בראשות זהבה גלאון 5. ישראל ביתנו, בראשות אביגדור ליברמן עם 5 מנדטים. כך גם רע"ם בראשות מנסור עבאס, עם 4.

הרוח הציונית בראשות איילת שקד ויועז הנדל נחלשת ומקבלת 1.9% בלבד - לעומת 2.8% בסקר הקודם. מפלגת צעירים בוערים, בראשות הדר מוכתר, בהופעת בכורה בסקר, מקבלת 0.6%.

הסקר המלא

הליכוד - 31
עתיד - 24
הציונות הדתית - 13
המחנה הממלכתי - 13
ש"ס - 8
יהדות התורה - 6
הרשימה המשותפת - 6
העבודה - 5
מרצ - 5
ישראל ביתנו - 5
רעמ - 4

מתחת לאחוז החסימה:
הרוח הציונית - 1.9%
צעירים בוערים (הדר מוכתר) - 0.6%
המפלגה הכלכלית - 0.6%
ישראל חופשית - 0.2%
הבית היהודי - 0.0%

גוש נתניהו - 58 מנדטים
גוש לפיד - 56 מנדטים
המשותפת - 6 מנדטים

יהדות התורה מעריב סקר מעריב נתניהו הדר מוכתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד