י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
בשל ריבוי התקיפות

דיווח: רוסיה דרשה מאיראן לפנות בסיסים בסוריה

ריבוי התקיפות המיוחסות לישראל במרכז ומערב המדינה, גרם לרוסיה לדרוש מאיראן לפנות בסיסים מסוריה. כך לפי דיווח בעיתון האיראני א-שרק אל-אווסט. הדרישה הרוסית הועלתה במהלך פגישה בין קצינים רוסים ומקביליהם האיראנים

דיווח: רוסיה דרשה מאיראן לפנות בסיסים בסוריה
אילוסטרציה צילום: Unsplash

רוסיה דרשה מאיראן לפנות את הבסיסים הצבאיים שלה במרכז ובמערב סוריה עקב ריבוי התקיפות המיוחסות לישראל באזור. כך לפי דיווח מפי מקור המקורב למשטר הסורי שפורסם היום בעיתון א-שרק אל-אווסט.

לפי הדיווח בעיתון האופוזיציוני למשטר האיראני, שיוצא לאור בלונדון בעזרת מימון סעודי, הדרישה הרוסית הועלתה שלשום במהלך פגישה בהשתתפות שלושה קצינים רוסים ומקביליהם האיראנים. על דווח ב'כאן חדשות'.

רוסיה דרשה מטהראן לפנות, בין היתר, בסיס בעיר חמה שבמערב סוריה וכן בסיס בעיר טרטרוס כדי למנוע תקיפות ישראליות באזור. עוד מסר המקור כי רוסיה דרשה את פינויו של הבסיס האיראני בעיר חמה, שממוקם סמוך לבסיס חשוב של ההגנה האווירית של הצבא הסורי, ומכיל ציוד מתוצרת רוסית, בהם טילים ארוכי טווח מדגם S-200.

נורית יוחנן דיווחה ב'כאן חדשות' כי הדרישה הרוסית הועלתה שלשום במהלך פגישה בהשתתפות 3 קצינים רוסים ומקביליהם האיראנים, בין הבסיסים שנדרשו לפנות: הבסיס שממוקם סמוך לבסיס חשוב של הצבא הסורי, ומכיל ציוד מתוצרת רוסית.

סוריה ממשיכה להאשים את ישראל בתקיפת שדות התעופה של חאלב ודמשק ביום רביעי, ואיימה לנקום בישראל, התקיפות הצליחו לסכל נחיתה של מטוס איראני עם כלי נשק בחלב, אלא שאז הותקף שדה התעופה. המטוס האיראני המשיך לדמשק, אלא שאז הותקף גם שדה התעופה של דמשק. בסופו של דבר המטוס האיראני שב על עקבותיו מבלי לפרוק את הנשק.

רוסיה איראן סוריה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד