י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
חוששים מתקיפה

איראן פרסה מערכות הגנה אזרחיות מסביב לערים

איראן ציידה 51 מעריה ועיירותיה במערכות הגנה אזרחיות כדי לסכל כל מתקפה זרה אפשרית, כך אמר גורם במשרד ההגנה האיראני על רקע הסלמה של המתיחות עם ישראל וארצות הברית. איראן חוששת מתקיפה ישראלית עם סיוע אמריקאי לאחר שהסכם הגרעין לא מתקדם

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

איראן הודעה כי היא פרסה מערכות הגנה אזרחיות מסביב 51 ערים בגלל המתיחות עם ישראל וארה"ב. בהודעה נאמר כי "ציוד ההגנה האזרחית מאפשר לכוחות המזוינים של איראן לזהות ולנטר איומים על ידי שימוש בתוכנה מסביב לשעון בהתאם לסוג האיום והסיכון", כך צוטט סגן שר ההגנה הגנרל מהדי פראחי בתקשורת האיראנית.

"בימים אלה, בהתאם לעוצמתן של מדינות, צורת הקרבות הפכה מסובכת יותר", אמר פראחי, והוסיף כי צורות לוחמה היברידיות כולל התקפות סייבר, ביולוגיות ורדיואקטיביות, החליפו מלחמות קלאסיות. הוא לא ציין את המדינות שעלולות לאיים על איראן.

המתיחות האיראנית גוברת על רקע משא ומתן על הסכם הגרעין, איראן האשימה את ישראל וארצות הברית במתקפות סייבר בשנים האחרונות שפגעו בתשתית במדינה. איראן גם האשימה את ישראל, שלא אישרה ולא הכחישה אחריות, בחבלה במתקני הגרעין שלה.

גם המתיחות הצבאית בין ארה"ב לאיראן מלווה את האזור זה מכבר. בתקרית האחרונה, איראן תפסה מל"טים של צבא ארה"ב בים האדום מוקדם יותר השבוע - אפילו כששתי המדינות מנהלות שיחות גרעיניות. בסוף השבוע הודיע הצי האמריקני כי סיכל ניסיון של כוחות חיל הים של משמרות המהפכה של איראן ללכוד ספינות בלתי מאוישות המופעלות על ידי הצי החמישי של ארה"ב במפרץ. איראן אמרה שהן מהוות סכנה לתנועה הימית.

איראן משמרות המהפכה תקיפה ישראלית הסכם גרעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד