ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
תוך 3 שנים

איחוד האמירויות תהיה בין 10 השותפות המובילות של ישראל

איחוד האמירויות תהיה בין 10 שותפות הסחר המובילות של ישראל בעוד 3 שנים. הסחר הדו-צדדי בשווי של 560 מיליון דולר במהלך ששת החודשים הראשונים של 2021 עלה ל-1.214 מיליארד דולר, במהלך המחצית הראשונה של השנה

איחוד האמירויות תהיה בין 10 השותפות המובילות של ישראל
תוצרת ישראלית בשוק בדובאי צילום: משרד החוץ הישראלי

הסחר הדו-צדדי בין ישראל לאיחוד האמירויות נמצא בעלייה של 117% במהלך המחצית הראשונה של 2022 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כך אמר דיפלומט ישראלי בכיר לסוכנות הידיעות האמירויות WAM וחזה כי איחוד האמירויות תהיה בין עשר שותפות הסחר המובילות של ישראל בשנתיים-שלוש הקרובות.

אמיר חייק, שגריר ישראל באיחוד האמירויות, אמר גם כי איחוד האמירויות עשויה להוות מנוע צמיחה חשוב לתעשיות הישראליות בגלל תשתית החדשנות והמרכיבים החיוניים לעסקים שהאמירויות מציעות. הסחר הדו-צדדי בשווי של 560 מיליון דולר במהלך ששת החודשים הראשונים של 2021 עלה ל-1.214 מיליארד דולר, במהלך המחצית הראשונה של 2022, עלייה של 117 אחוזים, כך הוא אמר לרגל יום השנה השני להסכמי אברהם שנחתמו בספטמבר 2020 שייסד יחסים דיפלומטיים בין ישראל לאיחוד האמירויות.

"זה מספר עצום. זה מציב את איחוד האמירויות בדרגה ה-19 מבין המדינות שישראל עושה איתן עסקים. עד סוף השנה הנוכחית, הדרגה של איחוד האמירויות תהיה בין 15 ל-16 ואני מאמין שב-2-3 שנים הבאות נראה את איחוד האמירויות בין עשרת המדינות המובילות שישראל סוחרת איתן", חזה הדיפלומט.

כ-450,000 תיירים ישראלים ביקרו באיחוד האמירויות במהלך השנתיים האחרונות, חייק טען כי התיירות היא אחד הכלים החשובים ביותר ביחסים הבילטרליים "היא מחזקת את הקשרים בין אנשים".

השגריר אמר שהסכם השותפות הכלכלית המקיפה (CEPA) שנחתם עם איחוד האמירויות ב-31 במאי 2022, לאחר משא ומתן של 6 חודשים, שהיה "המשא ומתן המהיר ביותר שישראל עשתה" לכל הסכם סחר חופשי דומה עם מדינות אחרות. "כי היו לנו שותפים מצוינים בצד האמירתי".

דובאי איחוד האמירויות אבו דאבי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד