ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
70 שנות מלוכה

החרדים באנגליה אבלים על מות המלכה: "עצוב, תמיד נזכור אותה"

לאחר ההודעה על פטירת המלכה אליזבת השנייה בגיל 96. בריטניה נכנסה לאבל, גם הקהילות החרדיות אבלות על המלכה. כמה מהם שוחחו עם 'בחדרי חרדים' וסיפרו על הרגשות ועל העצב שהם חווים לאחר מותה של המלכה

החרדים באנגליה אבלים על מות המלכה: "עצוב, תמיד נזכור אותה"
החרדים באנגליה סופדים למלכה צילום: Pixabay

רבה הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירוויס, ספד למלכה בהודעתו אמר הרב הראשי: "המלכה גילמה את הערכים האצילים ביותר של החברה הבריטית. לאורך שלטונה יוצא הדופן היא התנהלה בחן, בכבוד ובענווה, והיוותה מודל לחיקוי עולמי למנהיגות מכובדת ולמסירות חסרת אנוכיות לחברה. בעולם המשתנה ללא הרף, היא הייתה סלע של יציבות ואלופה בערכים נצחיים".

הרב הראשי של בריטניה סופד למלכה
גרשון רוז, צעיר חרדי ממאנצ'סטר מספר על המלכה ועל הקשר של היהודים בממלכה, הוא לא היחיד, הקהילות החרדיות בבריטניה אבלות כולן, בבתי כנסת רבים נהוג לעשות מי שברך בשבת למשפחת המלוכה ובמיוחד למלכה.

"לקהילה היהודית פה באנגליה, זה זמן עצוב, כי המלכה הזאת היא הייתה חלק מהחיים שלנו" אומר רוז. "היא דאגה תמיד לבריטים, כמעט מאה שנה, ותמיד הייתה קשורה לקהילה היהודית, סבתא שלי דיברה עליה שהיא זוכרת אותה בגיל צעיר, אבא שלי אבא שלי גדל בלונדון גם אני גם הילדים שלי תמיד הלכנו לבקר בארמון המלכה של אנגליה".

"היא הייתה לא רק המלכה של אנגליה, אלא גם המלכה של היהודים, היהודים בכל העולם הכירו אותה, כולם ידעו שהיא הייתה חברה טובה של הקהילה היהודית, היא דאגה תמיד יחד עם כל ראשי הממשלה, זה זמן עצוב אנחנו תמיד נזכור אותה בתור חברה של הקהילה היהודית".

גרשון רוז סופד למלכה אליזבת
אליהו פנחס שפילמן ממאנצ'סטר ספד למלכה: "הקהילה החרדית במנצ'סטר וכולם בכל אנגליה מאוד עצובים, היום המלכה נפטרה בגיל 96, היא הייתה מלכה טובה וחברה טובה של היהודים, היא הייתה מעורבת בעניינים שלנו ובקהילות שלנו, בחיים שלנו, ובכל הזדמנות שהיה לה להתעניין בחיים שלנו, היא תמיד איחלה לנו חיים טובים ומאושרים פה באנגליה, כפי שאפשר לראות, אנחנו מאחלים למלך החדש שלנו שנים ארוכות וטובות על כיסא המלוכה, אנחנו מקווים ומתפללים שהוא יהיה מלך טוב לכל המדינה, וחבר טוב לעם היהודי אמן".

אליהו שפילמן סופד למלכה

ארגון השומרים של סטמפורד היל בלונדון פרסם הודעת אבל: "תנחומינו להוד מלכותו המלך צ'ארלס השלישי ולבית המלוכה, ולכל האומה. אנו מתאבלים בעצב על אובדנה של הוד מלכותה המלכה אליזבת השנייה, באמת סוף עידן".

מטעם ארגון "קמפיין נגד אנטישמיות" נמסר: "במשך למעלה משבעה עשורים, בבתי כנסת ברחבי בריטניה, נתיניה היהודים של הוד מלכותה המלכה אמרו תפילה למען 'גברתנו הריבונית, המלכה אליזבת'ב בכל שבוע התפללנו שהוד מלכותה תתברך בחוכמה ובהבנה, שתקדם את רווחת אומתנו ושהיא תישאר בחיים".

"ארגון קמפיין נגד אנטישמיות מצטרף לקהילה היהודית ולאומה באבל על פטירתה של הוד מלכותה, אנחנו אסירי תודה למלך יוצא דופן שהוביל את ארצנו בזמנים טובים ורעים במשך כל החיים, והיתה השראה לנתיניה ולעולם, חשבותינו עם משפחת המלוכה, יהי זכרה ברוך".

המלכה אליזבת בריטניה חרדים המלך צארלס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד