א' סיון התשפ"ד
07.06.2024
מלכת טובת לב

העולם סופד למלכה אליזבת: פגשה 14 נשיאי ארה"ב

מנהיגים ומכובדים אחרים בעולם ספדו למלכה אליזבת השנייה, שמתה אתמול בגיל 96. הם כיבדו ושיבחו, כמו גם את חוש ההומור והטוב לב של המלכה "שלטון המוגדר בחן, אלגנטיות ומוסר עבודה בלתי נלאה"

העולם סופד למלכה אליזבת: פגשה 14 נשיאי ארה"ב
ארמון המלוכה הבריטי צילום: unsplash

מנהיגי העולם התייצבו וספדו למלכה אליזבת השנייה שהלכה לעולמה אתמול בגיל 96. נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי היא היתה "מלכה טובת לב" שהייתה "ידידה של צרפת". נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה אמר שהמלכה "כבשה את העולם" עם "שלטון המוגדר בחן, אלגנטיות ומוסר עבודה בלתי נלאה".

"פעם אחר פעם, הופתענו מהחום שלה, מהדרך שבה היא הרגיעה אנשים, ואיך היא הביאה את ההומור והקסם הרב שלה לרגעים של פאר ונסיבות גדולות", אמר אובמה, שפגש את המלכה במספר הזדמנויות.

נשיא ארה"ב הנוכחי ג'ו ביידן - שפגש את הוד מלכותה לראשונה לפני 40 שנה תיאר אותה כ"יותר ממונרך - היא הגדירה עידן". הוא סיפר על ביקורו בבריטניה ב-2021 כנשיא: "היא הקסימה אותנו בשנינותה, ריגשה אותנו בטוב ליבה ושיתפה אותנו בנדיבות בחוכמתה". המלכה אליזבת השנייה פגשה 14 נשיאי ארה"ב במהלך שלטונה.

הנשיא לשעבר טראמפ אמר שהוא "לעולם לא ישכח את ידידותה הנדיבה של הוד מלכותה, החוכמה הגדולה וחוש ההומור הנפלא". נשיא לשעבר נוסף, ג'ורג' וו. בוש, סיפר על שתיית תה עם הוד מלכותה, ותיאר את "האינטלקט הגדול, הקסם והשנינות" שלה.

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו נרגש אמר שיש לה "אהבה עמוקה ומתמשכת ברורה לקנדים, בעולם מסובך, החן והנחישות היציבים שלה הביאו נחמה לכולנו", אמר ראש הממשלה. "היא הייתה אחד האנשים האהובים עליי בעולם, ואני אתגעגע אליה כל כך", אמר.

נשיאת הנציבות של האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין, אמרה כי "האמפתיה והיכולת של המלכה להתחבר לכל דור שעובר, תוך שהיא נשארת נטועה במסורת החשובה לה באמת, היא דוגמה למנהיגות אמיתית".

מלך הולנד וילם-אלכסנדר שהוא קרוב משפחה רחוק של המלכה אליזבת, אמר שהוא והמלכה זוכרים את אליזבת ב"כבוד עמוק וחיבה רבה".

מלך שבדיה קרל ה-16 גוסטף, גם הוא קרוב משפחה רחוק להוד מלכותה, אמר: "היא תמיד הייתה יקרה למשפחתי וחוליה יקרה בהיסטוריה המשפחתית המשותפת שלנו".

מלך בלגיה פיליפ אמרו שהיא "אישיות יוצאת דופן, שלאורך שלטונה גילתה כבוד, אומץ ומסירות".

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, ספד ל"הומור הנפלא" של המלכה ואמר בהצהרה כי "מחויבותה לפיוס גרמניה-בריטניה לאחר הזוועות של מלחמת העולם השנייה תישאר בלתי נשכחת".

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי סיפר על "פגישותיו הבלתי נשכחות" עם המלך במהלך שני ביקורים בבריטניה. "לעולם לא אשכח את החום והחביבות שלה, באחת הפגישות היא הראתה לי את המטפחת שהעניק לה מהטמה גנדי (נשיא הודו האגדי) בחתונתה. אני תמיד אוקיר את המחווה הזו".

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, הביע את תנחומיו הכנים למשפחת המלוכה, לממשלה ולעם הבריטי, בעקבות מותה של המלכה אליזבת "אשר הובילה את ארצה בתבונה רבה למשך עשורים רבים". א-סיסי הביע את כוונתה של מצרים לעבוד עם המלך צ'ארלס למען חיזוק היחסים בין שתי המדינות והעמים הידידים והוסיף "אני בטוח ביכולתו של המלך צ'ארלס למלא את הריק אותו השאירה המלכה אליזבת".

תגובות נוספות בעולם הערבי על מותה של המלכה אליזבת. אמיר קטאר, השייח' תמים בן חמד אל ת'אני, הביע את תנחומיו למשפחת המלוכה הבריטית ולעם הידידותי בעקבות מותה של המלכה והוסיף "העולם איבד סמל אנושי גדול, דרכה החגיגי היווה מקור השראה ויחסיה עם קטאר חיזקו את הידידות בין שני העמים".

נשיא איחוד האמירויות, מוחמד בן זאיד, הביע גם כן את תנחומיו למשפחת המלוכה ולעם הבריטי והוסיף כי המלכה אליזבת הייתה "ידידה קרובה של האמירויות ומנהיגה אהובה ששלטונה התאפיין באצילות ומחויבות לשרת את מדינתה".

מלך ירדן, עבדאללה השני, כתב כי ירדן מתאבלת על מותה של "המנהיגה האייקונית, מגדלור של חוכמה, שותפה של ירדן וידידה קרובה של המשפחה. אנו עומדים לצד העם וההנהגה הבריטית ברגעים הקשים האלו".

גם נשיא עיראק, ברהאם סאלח הביע תנחומיו למשפחת המלוכה ולעם הבריטי על מותה של המלכה אליזבת והוסיף כי היא "תיזכר כסמל גדול בהיסטוריה שפעלה בחסד ובאצילות".

המלכה אליזבת מלכת אנגליה בריטניה ארמון בקינגהאם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד