ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בריטניה אבלה

אלפים דמעו מחוץ לארמון המלוכה בלונדון: "היה לה חזון"

מוכרי פרחים נראו בין עשרות האלפים שהגיעו לארמון בקינגהאם משעות הלילה ולתוך יום שישי כדי לחלוק כבוד למלכה. רבים השאירו הודעות בכתב יד ל'הוד מלכותך' ו'מלכתנו' והודו לה על מסירותה. צעיר יהודי בריטי ל'בחדרי': "כשהיא נפטרה היינו בהלם"

אלפים דמעו מחוץ לארמון המלוכה בלונדון: "היה לה חזון"
סם אדלר מחוץ לארמון מדבר לתקשורת צילום: Sam Adler

הם הגיעו מרחבי הארץ לאורכה ולרוחבה, ומכל רחבי העולם, ביום חמישי ושישי כדי לחלוק כבוד למלכה שהלכה לעולמה בגיל 96. רבים מהם השאירו הודעות בכתב יד המופנות ל'הוד מלכותך' ו'מלכתנו' והודו לה על מסירותה ושירותה "חסר האנוכיות במהלך 70 שנות יוצאות הדופן על כס המלכות".

ילדים בדרכם לבית הספר עם הוריהם נראו במהלך היממה עם פרחים בידיהם אותם הניחו בשערי טירת וינדזור. אחרים הביאו את הדובונים שלהם כדי לתת כמתנה למלכה האהובה. לאורך היום, ים הולך וגדל של מחוות פרחוניות הוצבו בכניסה של הטירה.

סם אדלר מניח נרות מחוץ לארמון

שמואל אדלר, צעיר אורתודוקסי מלונדון שהגיע הלילה לארמון המלוכה כדי לחלוק כבוד למלכה, אמר ל'בחדרי חרדים': "המלכה הייתה החזון של מה שבריטניה מאמינה, מכובדת, ולא השתנתה בכל השנים הללו, תמיד היה לה חזון לבריטניה, תמיד יציבה". הוא סיפר כי "כשהיא נפטרה היינו בהלם". בהתייחסו למחליפה אמר כי "אנחנו בטוחים שהמלך החדש ימשיך את הערכים של אמא שלו, ויביא את בריטניה לדרך צלחה".

סם אדלר מחוץ לארמון: צילום Sam Adler 

עוד אמר: "המלכה גילמה את ערכי החברה הבריטית לאורך שלטונה, היא תמיד הייתה עם כבוד וצנועה מאוד, היא הייתה טובה לאומות אחרות ומודל לחיקוי, בעולם שמשתנה ללא הרף, היא הייתה יציבה ותמיד שמרה על הערכים הבריטיים".

בריטים אבלים הניחו פרחים בלילה: צילום Sam Adler

משפחות שעברו על פני הטירה השאירו כרטיסים ומכתבים עם דגלי אנגליה ונרות. הודעה אחת אמרה בפשטות: "שלום גברתי. תודה על מסירותך ושירותך לאנשיך במשך 70 שנה. היית המלכה הכי אהובה עליי לאורך חיי בחבר העמים ועכשיו באנגליה". כך הובא ב'דיילי מייל'.

אמש הלכה לעולמה המלכה אליזבת השנייה והיא בת 96. היא נולדה ב-21 באפריל 1926, ולאחר 70 שנות מלוכה היא הלכה לעולמה בסקוטלנד שם שהתה בימים האחרונים.

אליזבת הייתה מלכת הממלכה המאוחדת של בריטניה הגדולה וצפון אירלנד ו-14 מדינות נוספות. החל מ-2016, היא הפכה למנהיגת המדינה הוותיקה ביותר בעולם.

ארמון בקינגהאם לונדון מלכת אנגליה המלכה אליזבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד