כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הממלכה באבל

בעקבות מות המלכה: שטרות הכסף והדרכונים יוחלפו

הבריטים ישנו את תמונת המלכה על פריטים יומיומיים כגון שטרות, מטבעות ובולים. גם ההמנון הלאומי הבריטי יעבור שינוי: "אלוקים תשמור את מלכנו האדיב"

בעקבות מות המלכה: שטרות הכסף והדרכונים יוחלפו
שטרות בריטיים צילום: Pixabay

אחרי 70 שנה על כס המלכות, כולם התרגלו לראות את דמותה של המלכה על פריטים יומיומיים כמו שטרות, מטבעות ובולים. אבל לאחר מותה, יהיה צורך לשנות אותם כדי להציג דיוקנאות של המלך החדש, צ'ארלס השלישי.

עם זאת, המטבע הבריטי לא יוחלף בן לילה. צעד כזה יכול לקחת שנים, כאשר מטבעות ושטרות חדשים יודפסו עם פני המלך והשטרות הישנים יוסרו אט-אט מהמחזור.

שטרות בריטיים: צילום Pixabay

שינוי נוסף: בעוד תמונת המלכה פונה ימינה על מטבעות, השטרות החדשים יראו את המלך פונה שמאלה. הדבר נובע ממסורת מהמאה ה-17, כך מדווח ה'דיילי מייל'.

מטבעות המלכה לא הופיעו עד 1953 שנה לאחר המלכתה. את המטבעות והשטרות החדשים יהיה צורך לעצב ולהטביע, או להדפיס. על הוועדה המייעצת הוטל לשלוח המלצות למטבעות חדשים כדי לקבל אישור מלכותי. לאחר מכן נבחרים עיצובים והבחירות הסופיות מאושרות על ידי המלך.

גם בולים יהיו מעתה עם פני המלך, ייתכן שצ'ארלס כבר בדק דיוקנאות כאלה, אך הוא שוב יצטרך לאשר את העיצובים. סביר להניח שלא יוסרו תיבות דואר המלכותי Royal Mail עם פנים של המלכה, אבל תיבות דואר חדשות יהיו עם סמל המלך החדש.

גם המילים להמנון הלאומי ישתנו כעת ל'אלוקים תשמור את מלכנו האדיב'. יהיה גם צורך לשנות מדליות צבאיות הכוללות את דמותה של המלכה, בעוד שמדי המשטרה והצבא הנושאים את ראשי התיבות של המלכה צפויים להתעדכן עם הזמן עם ראשי התיבות החדשות של המלך.

דרכונים בבריטניה יונפקו על שמו של המלך החדש והנוסח שלהם ישתנה בשלב מסוים. מחלקת הדרכונים של הוד מלכותה יהפוך למשרד הדרכונים של הוד מלכותו, כפי שקורה עם הכוחות המזוינים של בריטניה ושירות בתי הסוהר.

בריטניה שטרות חדשים דרכונים מלכת אנגליה המלכה אליזבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד