ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הממלכה באבל

בגלל מותה של המלכה: שינו את הנוסח של "מי שברך"

במשך למעלה משבעה עשורים, מתפללים בבתי כנסת ברחבי בריטניה אמרו מי שברך למען 'גברתנו הריבונית, המלכה אליזבת'. לאחר מותה ביום חמישי האחרון, המתפללים החלו לברך את המלך צ'ארלס השלישי שמונה ביום שבת למלך באופן רשמי

בגלל מותה של המלכה: שינו את הנוסח של "מי שברך"
הרב מירוויס עם מלך אנגליה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הרב מיכאל גולדשטיין, נשיא איגוד בתי הכנסת "יונייטד סינגוג" אמר לאחר מותה של המלכה אליזבת השנייה, כי בבתי הכנסת התחילו השבת לומר מי שברך למלך צ'ארלס השלישי. "במשך 70 שנה המלכה הייתה בתפילה שלנו בקרב חברי בתי הכנסת, הקהילה היהודית והאומה בכללותה".

"ברחבי המדינה אמרו מדי שבוע, ללא יוצא מן הכלל את התפילה למען משפחת המלוכה בבתי הכנסת שלנו. (מי שברך) "מאז 1952 כאשר הוד מלכותה המלכה עלתה לכס המלוכה, היו יותר מ-12 גרסאות של התפילה למשפחת המלוכה בגלל שינויים במשפחת המלוכה, נישואים ולמרבה הצער, מקרי מוות".

הוא אמר כי "היחידה הקבועה בתפילה לאורך שבעים השנים האחרונות הייתה גבירתנו הריבונית, המלכה אליזבת. בלב כבד, אנו נוציא כעת תפילה חדשה לקהילות שלנו כאשר אנו מצטרפים להתפלל שאלוקים יברך את מלכנו החדש ויכניס רוח וחוכמה בליבו ובלב כל יועציו".

עוד אמר: "מוקדם יותר השנה חגגנו את יובל הפלטיניום של המלכה כאשר הוד מלכותה ציינה 70 שנה על כס המלכות. למספר 70 יש משמעות מיוחדת ביהדות בפרקי אבות, זה מלמד שכשמישהו מגיע לגיל 70 יש לו מלאי של שנים. זה מה שהרבנים החשביו כחיים מלאים. ומה יכולה להיות דרך טובה יותר לתאר את תרומתה יוצאת הדופן של הוד מלכותה המלכה לארצנו, 70 השנים, נתגעגע להוד מלכותה עמוקות, זיכרונותיה יחיו הרבה בליבנו".

לסיום אמר "אנו מאחלים לילדיה ולמשפחתה הרחבה יותר, חיים ארוכים ומאושרים ושלא תביא כל צער אצלם".

ביום חמישי האחרון לאחר ההודעה על מותה של המלכה. רבה הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירוויס, ספד למלכה, בהודעתו אמר הרב הראשי: "המלכה גילמה את הערכים האצילים ביותר של החברה הבריטית. לאורך שלטונה יוצא הדופן היא התנהלה בחן, בכבוד ובענווה, והיוותה מודל לחיקוי עולמי למנהיגות מכובדת ולמסירות חסרת אנוכיות לחברה. בעולם המשתנה ללא הרף, היא הייתה סלע של יציבות ואלופה בערכים נצחיים".

מטעם ארגון "קמפיין נגד אנטישמיות" נמסר: "במשך למעלה משבעה עשורים, בבתי כנסת ברחבי בריטניה, נתיניה היהודים של הוד מלכותה המלכה אמרו תפילה למען 'גברתנו הריבונית, המלכה אליזבת', בכל שבוע התפללנו שהוד מלכותה תתברך בחוכמה ובהבנה, שתקדם את רווחת אומתנו ושהיא תישאר בחיים".

"ארגון קמפיין נגד אנטישמיות מצטרף לקהילה היהודית ולאומה באבל על פטירתה של הוד מלכותה, אנחנו אסירי תודה למלכה יוצאת דופן שהובילה את ארצנו בזמנים טובים ורעים במשך כל החיים, והייתה השראה לנתיניה ולעולם, מחשבותינו עם משפחת המלוכה, יהי זכרה ברוך".

הרב אפרים מירוויס בריטניה מלכת אנגליה המלכה אליזבת מי שברך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד