י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
"ההסכם לא ייחתם"

מדינות אירופה נגד איראן: "ספק אם היא רוצה הסכם"

צרפת, בריטניה וגרמניה אמרו שסירובה של איראן לספק תשובות לסבא"א באשר לשרידי אורניום שנמצאו בשלושה מתקני גרעין "מעורר ספקות משמעותיים בנוגע לכוונותיה". איראן בתגובה: עליהן למצוא פתרונות לבעיות בדרך להסכם גרעין

מדינות אירופה נגד איראן: "ספק אם היא רוצה הסכם"
איברהים ראיסי צילום: סוכנות הידיעות תסנים

צרפת, גרמניה ובריטניה, שלוש מדינות אירופה החתומות על הסכם הגרעין מ-2015, פרסמו בסוף השבוע הודעה ובה האשימו את איראן ב"המשך הסלמת תוכנית הגרעין מעבר לכל הצדקה אזרחית מתקבלת על הדעת", אחרי התשובה האחרונה ששיגרה טהרן במסגרת המו"מ על החזרה להסכם. "התשובה האיראנית האחרונה מעלה ספקות רציניים לגבי הכוונות האיראניות לחזור להסכם הגרעין", נכתב עוד בהודעה של שלוש המדינות.

בנוסף, שלושת המעצמות האירופאיות התייחסו למחלקות בין המשטר לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), שדורשת תשובות על חומר חשוד שנמצא בעבר בשלושה מתקנים בשטחה של איראן. טהרן כזכור, מבקשת לסגור את החקירה כתנאי לחתימה על הסכם חדש.

"עמדתנו נותרה ברורה וללא שינוי. איראן חייבת לשתף פעולה באופן מלא וללא דיחוי ובתום לב עם סבא"א", נכתב בהצהרה. "על איראן לספק תשובות מהימנות טכנית לשאלות של סבא"א לגבי גורל כל החומר הגרעיני בשטחה", הבהירו.

המכתב של מדינות ה־E3 רומז כי ככל הנראה, החלון המדיני נסגר אלא אם יהיה שינוי כיוון ביממות הקרובות. "לאור כישלונה של איראן להשלים את ההסכם שעל השולחן, נתייעץ עם שותפינו הבינלאומיים כיצד להתמודד בצורה הטובה ביותר עם המשך ההסלמה הגרעינית של איראן ועם חוסר נכונותה לשתף פעולה עם סבא"א", נאמר בהצהרה.

הסכם גרעין איראן צרפת גרמניה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד