כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
46 ימים אחרי האיחוד

דרמה פוליטית: יועז הנדל ואיילת שקד נפרדים "שבויים בשיח החרמות והשנאה"

46 ימים החזיק האיחוד בין שקד להנדל כשהסקרים לא נתנו להם סיכוי לעבור את אחוז החסימה. לקראת הגשת הרשימות והרצון לגוון את הרשימה יחסיהם עלו על שרטון מה שהוביל להפרדת כוחות | שקד: "הנדל והאוזר עדיין שבויים במחנה רק לא ביבי ובשיח החרמות והשנאה"

דרמה פוליטית: יועז הנדל ואיילת שקד נפרדים "שבויים בשיח החרמות והשנאה"
יועז הנדל צילום: תומר נויברג, פלאש 90

46 ימים בלבד אחרי שנוסדה וארבעה ימים לפני סגירת הרשימות לבחירות לכנסת, השותפות הפוליטית שזכתה לשם "הרוח הציונית", בין איילת שקד ליועז הנדל, הגיעה לסוף דרכה. כך מפרסם לראשונה יובל קרני ב'ידיעות אחרונות'.

לפי הפרסום, שר התקשורת יועז הנדל כתב אמש בקבוצת וואטסאפ סגורה לפעילים פוליטיים כי אין לו כוונה להמשיך ולהתמודד יחד עם איילת שקד. ולא רק זאת: למעשה, הוא מוביל מהלך להדחתה של שקד ומכריז על עצמו כמי שיוביל את "הרוח הציונית" בבחירות הקרובות.

"נפגשתי בשישי עם איילת", כותב אמש הנדל לפעיליו ותומכיו, "אני לא יכול להשלים עם האפשרות ש'הרוח הציונית' תעניק לביבי ממשלה צרה. אפילו סיכוי קלוש לכך. זה לא עניין בשוליים. אמש שוחחתי עם איילת שוב. התרשמתי שהיא לא איתי בעניין זה".

הנדל והאוזר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

לדבריו, "אני מתכוון להמשיך להוביל את הרוח הציונית כמפלגה היחידה שמייצגת את הימין הנורמלי. להגיש את הרשימה ולהילחם על העקרונות האלה וכל קול. יש כמוכם ישראלים רבים שלא רוצים ממשלה של ביבי ובן גביר, רק ממשלת אחדות".

הנדל אף כותב לפעילים כי עתידה הפוליטי של שקד כלל לא ברור: "אני לא בטוח שאיילת תתמודד לכנסת אבל אם כן היא תנסה להצטרף לבית היהודי. אני יומיים לא בארץ, אבל אעדכן אתכם בהמשך".

מטעמה של השרה של השקד נמסר:

"לאחר שיחות רבות עם אנשי סיעת דרך ארץ, השרה שקד החליטה להיפרד מיועז הנדל וצביקה האוזר שהבהירו כי במידה ולא תקום ממשלת אחדות הם יעדיפו לגרור את המדינה לבחירות נוספות מאשר להקים ממשלת ימין. אופציה חסרת אחריות שלא תעלה על הדעת.

לצערה הרב של השרה שקד, על אף הצהרות חוזרות ונשנות של השניים, סיעת דרך ארץ עדיין שבוייה במחנה "רק לא ביבי" ובשיח השנאה והחרמות שהשרה שקד מנסה לעצור. השיח הזה גורר את המדינה לבחירות פעם אחר פעם, מביא לאי יציבות ומרסק את ישראל.

השרה שקד איננה מוכנה לגרור את מדינת ישראל לבחירות נוספות ובמקרה שלא תצליח להקים ממשלת אחדות תשאף להקים ממשלת ימין מאוזנת שבה הרוח הציונית תמלא תפקיד אחראי.

השרה שקד הודיעה להנדל על החלטתה במוצאי שבת כי אך כיבדה את בקשתו לדחות את ההודעה המשותפת ליום ראשון בצהריים, עת ינחת בניו יורק.

הנדל בחר באופן לא ממלכתי ולא ערכי לחרוג מהסיכום ולפעול בדרכים שלא מכבדות את אף אחד מהצדדים.

השרה שקד מאחלת לסיעת דרך ארץ בהצלחה.

בימים הקרובים השרה שקד תציג את רשימתה לכנסת. רשימה מגוונת, עם אישים בעלי השקפת עולם ציונית, לאומית וימנית". לשון ההודעה מטעמה של איילת שקד.

השקת המפלגה לפני 46 יום. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90.

ביום שישי האחרון דווח כי במפלגת 'הבית היהודי' שבראשות יוסי ברודני, מציבים אולטימטום ליו"ר 'הרוח הציונית' איילת שקד ודורשים ממנה להיפרד מיועז הנדל וצבי האוזר. ב'בית היהודי' הבהירו כי אין בכוונת המפלגה לשמש עלי תאנה עבור מפלגה חילונית שלא תוכל ליישם את השקפת העולם הדתית עליה בנויה מפלגת 'הבית היהודי'. הבוקר עם פרסום ההיפרדות נראה כי האולטימטום עשה את שלו.

איילת שקד יועז הנדל מפלגת הרוח הציונית בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד