ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"לא אומרת נואש"

פגישת לפיד לאיחוד בשמאל הסתיימה ללא תוצאות

פגישת מיכאלי-גלאון אצל ראש הממשלה לפיד שהתקיימה אמש, הסתיימה בתוך פחות משעה וללא תוצאות. "עמדתי ידועה מראש" אמרה מיכאלי שמסרבת לאיחוד בין העבודה למרצ בכל מחיר | יו"ר מרצ אמרה הבוקר כי היא בעד איחוד וכי היא "לא אומרת נואש"

פגישת לפיד לאיחוד בשמאל הסתיימה ללא תוצאות
יאיר לפיד צילום: Marc Israel Sellem/POOL

בניסיון של הרגע האחרון לקראת סגירת הרשימות, ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש אמש עם מרב מיכאלי וזהבה גלאון בניסיון אחרון להביא לאיחוד בין מפלגות העבודה למרצ. לפיד ניסה לשכנע את מיכאלי שהריצה שלה מסוכנת לגוש אך לא נרשמה התקדמות לעבר איחוד כלשהוא בשמאל והפגישה הסתיימה תוך פחות משעה.

בצאתה מהפגישה אמרה גלאון: "הבעתי בפני ראש הממשלה לפיד את הביטחון שלי בחוזקה של מרצ ואת החשש לגורלו של הגוש ומחזרתו של נתניהו. הודעתי שמרצ תסכים לאיחוד עם מפלגת העבודה. שום דבר לא השתנה בעמדות שנשמעו. יו"ר מפלגת העבודה השרה מרב מיכאלי הביעה את עמדתה נגד האיחוד ואני הבעתי את עמדתי בעדו. אני מניחה שנדבר שוב מחר אבל אלה המגעים".

השרה מיכאלי חזרה על התנגדותה לחיבור: "עמדתי לגבי האיחוד ידועה. באתי והוזמנתי ואני שמחה לשמוע בפעם הראשונה מראש הממשלה את עמדתו ולא דרך התקשורת. אנחנו אולי חלוקות וחלוקים על הדרך, אבל המטרה היא ברורה ואנחנו שותפות ושותפים לה - למנוע את חזרתו של נתניהו והימין לשלטון".

הבוקר (ראשון), התייחסה יו"ר מרצ לסוגיה בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, היא סיפקה פרטים על הפגישה בבית ראש הממשלה בתל אביב. "היא התנהלה באווירה ידידותית וכל אחד אמר את הדברים שלו", הסבירה, "אבל האווירה הייתה בהחלט מכובדת וידידותית".

המגישים תהו - מדוע הפגישה היתה כל כך קצרה, וגלאון הסבירה: "הצדדים אמרו את דעתם. ראש הממשלה הביע את רצונו באיחוד של שתי המפלגות, בגלל החשש שאולי אחת מהמפלגות לא תעבור את אחוז החסימה, ואז המשמעות היא חזרתו של נתניהו, בן גביר וכל השאר. אני הבעתי ביטחון רב בחוזקה של מרצ". היא הדגישה כי "מרצ מתחזקת, אבל מתוך אחריות לגוש ולמדינה, אנחנו מוכנים ללכת לאיחוד ומרב אמרה את דעתה בנושא. הדברים ידועים".

גלאון נשאלה האם היא חושבת שמרב מיכאלי לא מבינה את גודל הבעיה פה? "אני לא חושבת שאפשר להגיד דבר כזה על מרב מיכאלי. מרב אישה חכמה, היא בהחלט מבינה את המשמעות של הדברים. היא חושבת והיא מביעה את זה לא אחת, שריצה משותפת תקטין את הכוח של כל אחת מהמפלגות. מיכאלי חושבת שריצה בנפרד לא תפגע בגודלו של הגוש. זה הימור והיא אמרה שיש בידה סקרים שמציגים את זה".

היא נשאלה האם המשא ומתן ביניהן צפוי להתחדש, והשיבה: "נותר איזשהו פתח. כל אחד מהצדדים אמר את דברו ואפשר לומר תם ולא נשלם. נותר איזה פתח שאולי נדבר שוב, שאולי ניפגש שוב, אבל לא בטוח שנצליח להיפגש עם ראש הממשלה כי הוא אמור לטוס לגרמניה". יוכפז ודוידוב ציינו כי "רוב הסיכויים שהחיבור הזה כבר לא יקרה בארבעת הימים הקרובים עד הגשת הרשימות, וגלאון ענתה: "אבל מכיוון שאני אישה אופטימית, אני תמיד אומרת, 'מכיוון שנותר איזה חרך, אז אולי בכל זאת".

יאיר לפיד מרב מיכאלי זהבה גלאון בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד