י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
המדינה נגד חברת הענק

ההחלטה של אפל למכור אייפון בלי מטען עולה לה ביוקר

ההחלטה של אפל להוציא את המטען מהקופסה: אחרי העיצומים הכספיים על חברת אפל מהרגולטור במדינה, הרשויות בברזיל מעלות הילוך בקרב נגד הענקית מקופרטינו והחליטה לאסור מכירת אייפונים

ההחלטה של אפל למכור אייפון בלי מטען עולה לה ביוקר
החנות של אפל בניו יורק צילום: Nati Shohat/FLASH90

הרשויות בברזיל מעלות הילוך בקרב נגד חברת אפל: משרד המשפטים הברזילאי הודיע בשבוע שעבר על הטלת קנס בסך 2.38 מיליון דולר (שהם 12.275 מיליון ריאל ברזילאי) על אפל בעקבות ההחלטה שלה מספטמבר 2020. 

כזכור חברת אפל הודיעה כי כל מכשירי האייפון 12 יגיעו בקופסאות חדשות ללא מטען וללא אוזניות. 

בחברה טענו אז כי המהלך השנוי במחלוקת נובע מהעובדה שלרוב גדול מאוד של המשתמשים כבר יש מטענים ואוזניות בבית, וייצור עודף של המטענים האלו מוביל לכמות אדירה של פסולת אלקטרונית מיותרת לכאורה. "המהלך הזה שווה ערך להורדה של כ-450 אלף מכוניות מהכביש" טענו באפל, בין היתר הודות לעובדה שהיא יכולה עתה לדחוס יותר אייפונים בכל משלוח, בזכות הקופסה הקטנה יותר.

בברזיל ממש לא אהבו את החלטת הענקית מקופרטינו והחליטו להילחם בה.

ע"פ דיווח באתר 'גיקטיים' לצד הקנס, שמצטרף לקנס שהוטל על ידי רגולטור בתוך ברזיל עצמה מחודש מרץ האחרון, הממשלה הברזילאית הודיעה כי היא אוסרת על מכירת כל האייפונים החל מאייפון 12 ואילך – בגלל שהם מגיעים ללא המטען בקופסה.

על פי החלטת הממשלה הברזילאית, הצו שאוסר על כל האייפונים שיצאו בשנתיים האחרונות מגיע מכיוון שאפל ״מוכרת מוצר לא שלם ללקוחותיה״. על פי הצו, אפל מחסירה חלק הכרחי ממה שמכונה ״צעד מכוון ומפלה נגד המשתמשים״. אפל המשיכה לטעון כאמור כי הסיבה להוצאת המטען היא צמצום פליטת פחמן – גם על ידי ייצור המטענים וגם על ידי שילוח של אריזות גדולות יותר בעקבות הנוכחות של המטען בקופסה. עם זאת, הממשלה הברזילאית דחתה את הטענה הזו, ולדבריה אין הוכחות לכך שיש להחלטה של אפל השפעה על איכות הסביבה.

 

אפל אייפון מטען קופסה אייפון 12

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד