י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
השלישי שוחרר

שני אנשי כת לב טהור ירצו עונשי מאסר

שופט בארה"ב גזר עונשי מאסר על שני אנשי כת לב טהור שהיו מעורבים בחטיפת ילדים חרדים ב-2018. חבר נוסף של השניים שוחרר לאחר שהשופט קבע כי הוא שהה מספיק זמן במעצר מאז מעצרו במרץ 2021 ועד שבוע שעבר

אנשי הכת: אילוסטרציה
אנשי הכת: אילוסטרציה צילום: רשתות חברתיות בבוסניה

שלושה אנשי כת לב טהור נדונו למאסר בפועל בשל תפקידיהם בחטיפת ילדים ב-2018. שניים מהם ירצו עונשי מאסר, השלישי שוחרר לאחר שהשופט קבע כי ריצה מספיק זמן מאז מעצרו במרץ 2021 במהלך גזר הדין ביום שישי האחרון הקריא אחד הנאשמים מרדכי מלכה נאום בו התנצל רבות על תפקידו בפשע. אבל השופט דחה את דבריו והצביע על חוסר החרטה שלו במהלך המשפט עצמו וגזר עליו עונש של 57 חודשי מאסר ולאחר מכן שחרור בפיקוח של שלוש שנים.

ביום רביעי האחרון, 7 בספטמבר גזר השופט גם את גזר דינו של מתתיהו משה מלכה ויעקב רוזנר בגין תפקידיהם בחטיפה. יעקב רוזנר נמצא אשם בחטיפתם של ילד בן 12 ואחותו בת ה-14 ב-2018, שנחטפו מניו יורק למקסיקו. במהלך גזר הדין דיבר יעקב רוזנר על החרטה שלו ועל "התעוררותו למציאות הרעילה של הכת". השופט השתכנע ושחרר את רוזנר בשל הזמן שכבר נמצא במעצר מאז מרץ 2021.

מתתיהו משה מלכה נמצא אשם בגין חלקו בניסיון חטיפה נוסף של אותם ילדים במועד מאוחר יותר. בניגוד לשותף שלו, השופט נתן למלכה 66 חודשי מאסר לאחר שנשא נאום בפני בית המשפט, אך השופט לא השתכנע. אחיו מרדכי מלכה עדיין ממתין לגזר דינו. המעצרים והעונשים, גרמו לכל קהילת לב טהור שהתגוררה במבנים עלובים בגואטמלה לנטוש את הבתים שלהם ולהתפזר ברחבי הגלובוס. הם גם שינו את הלבוש החסידי המסורתי שלהם למראה ייחודי יותר.

בנוסף בימים אלה עומדים למשפט כנופיית האחים ויינגרטן, מראשי כת לב טהור, שם יעמדו לדין בגין שלל פשעים לכאורה, בהם חטיפת ילדים, הכאה, הרעבה, והתעללות. הם הוסגרו בחודש אפריל האחרון מגואטמלה לארה"ב לצורך העמדה לדין בפרשת חטיפת הילדים. מדובר באחים יואל, שמואל ויעקב ויינגרטן שהועמדו לדין בפני שופט פדרלי אמריקאי בניו יורק באפריל האחרון.

כזכור באפריל האחרון גזר בית המשפט על מנהיג הכת, נחמן הלברנץ, 12 שנות מאסר בגין התעללות וחטיפת ילדים. נאשם נוסף בפרשה, מאיר רוזנר, קיבל את אותו העונש מאחר ולקח חלק במעשי הפשע.

לב טהור ארה''ב חטיפת ילדים עונש מאסר נחמן הלברנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד