י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
עם ירי תותחים

צפו: המלך צ'ארלס השלישי הוכתר בטקס מסורתי

התותחים ירו מטחי כבוד במצודת לונדון וב'הייד פארק'. המלך החדש הודיע כי בנו ויליאם שהיה עד כה 'הדוכס מקיימברידג', יהיה יורש העצר ויכונה מעתה 'נסיך ויילס'. בנו בן התשע של יורש העצר יקרא 'ג'ורג' דוכס קיימברידג'. עם הכתרתו של המלך התקיים מצעד של חיילי 'משמר המלך', שעד לא מכבר כונו חיילי 'משמר המלכה'

צפו: המלך צ'ארלס השלישי הוכתר בטקס מסורתי
משמר הכבוד הבריטי צילום: Ministry of defence

לונדון עושה היסטוריה בימים שלאחר מותה של מלכת הממלכה המאוחדת, והממונים על בית המלוכה עוסקים בשחזור הטקסים הישנים, אחרי יותר משבעים שנה שבהן לא התקיימו הטקסים הללו, בגלל משך תקופת מלכותה חסרת התקדים של המלכה.

אחרי שעשה את הלילה הראשון כמלך בטירת בלמורל שם מתה אימו, הגיע צ'ארלס השלישי, מלך הממלכה המאוחדת ללונדון הבירה בבוקרו של יום שישי, והחל למלא את תפקידו בפגישות שקיים בראש ובראשונה עם ראש הממשלה החדשה הגב' טראס, וכן עם בעלי תפקידים רלוונטיים אחרים, בהתאם לכללי הטקס המחייבים. לעת ערב נשא צ'ארלס נאום ראשון לאומה, כשהוא יושב על כס המלכות. עם זאת, לראשו לא היה הכתר השמור לאירועים מיוחדים.

בנאומו הכריז צ'ארלס בראש ובראשונה על כך שבנו בכורו הנסיך ויליאם שעד כה כונה 'דוכס קיימברידג' יהיה מעתה יורש העצר ויכונה בתואר 'נסיך ויילס', זהו התואר השומר ליורשי העצר, ושצ'אלרס עצמו החזיק בו עד מותה של אימו. בנו של ויליאם, ג'ורג' בן התשע נקרא עד כה 'ג'ורג' מקיימברידג", כחלק מהדוכסות של אביו בגלל גילו הצעיר. מעתה הוא יהיה נסיך קיימברידג' העיקרי, ובהמשך יוענקו תארים שונים לאחיו ואחותו הצעירים ממנו.

בהקשר זה של מינוי יורש העצר התייחס המלך הבריטי גם לבנו השני ואיחל הצלחה רבה לנסיך הארי, שוויתר בשנים האחרונות על כל גינוני המלוכה והתארים, והיגר לארה"ב שם הוא חי עם רעייתו ובתו בניתוק מבית המלוכה. הארי נמצא בימים אלו בבריטניה והיה יחד עם שאר בני המשפחה בטירת בלמורל כשמותה של המלכה הוכרז באופן רשמי. בנאום התחייב המלך לשרת נאמנה את העמים אשר תחת מלכותו. הוא אמר שאימו הייתה מקור השראה יוצא דופן וכי הוא למד ממנה רבות כיצד עליו לנהוג ולשאת על שכמו על העול הכבד שהוטל עליו.

בסוף השבוע גם התכנסה 'מועצת העלייה' שלפי הכללים מורכבת מבעלי תפקידים מוגדרים, בכלל זה פוליטיקאים רבים, וכל ראשי הממשלה הבריטיים שעדיין בחיים. אלו נדרשו להצביע ולאשרר את מינויו של צ'ארלס כמלך, כאקט של הכרה של העם התפקיד שאותו החל למלא המלך מהרגע בו מתה אימו. המינוי אושרר כמובן והיווה הכתרה רשמית של המלך החדש.

עם הכתרתו של המלך התקיים מצעד של חיילי 'משמר המלך', שעד לא מכבר כונו חיילי 'משמר המלכה'. כמו כן ירו התותחים מטחי כבוד לכבודו של המלך החדש, הן במצודת לונדון והן ב'הייד פארק' המפורסם. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כבר הודיע שיבוא להלוויה המלכותית, וככל הנראה צפויים לבוא מנהיגים מעשרות מדינות ברחבי העולם, כדי לחלוק כבוד אחרון למלכה ולברך את המלך החדש לרגל מינויו.

מלכת אנגליה המלכה אליזבת המלך צארלס משמר כבוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד