י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
ההטעיה האוקראינית עבדה

אלפי קילומטרים שוחררו ב'בליץ' אוקראיני מדהים במחוז חרקוב

אוקראינה שחררה את הערים איזיום, קופיאנסק, לימאן ועוד עשרות עיירות וכפרים. רוסיה הנבוכה, טוענת שהחליטה על נסיגה לצורך פריסה מחודשת ושיפור עמדות. האוקראינים לא נחים על זרי הדפנה והבליץ נמשך במלוא עוצמתו כשהרוסים נסוגים בבהלה ומשאירים אחריהם ציוד וחיילים. לפי הדיווחים, אוקראינה לקחה אלפי חיילים רוסיים בשבי

אלפי קילומטרים שוחררו ב'בליץ' אוקראיני מדהים במחוז חרקוב
טנק אוקראיני צילום: משרד ההגנה האוקראיני

אחרי חודשים של דיבורים בלתי פוסקים על כך שאוקראינה מתכוונת לשחרר את מחוז חרסון, הפתיע נשיא אוקראינה זלנסקי לפני כשלושה ימים כשבישר על 'חדשות טובות' שמגיעות גם ממחוז חרקוב, אלא שכעת מתברר שכל האירוע בחרסון היה ככל הנראה הטעיה מוצלחת שנועדה להרדים את הרוסים באזור חרקוב, ולאפשר אופנסיבה (מתקפה) צבאית רחבת היקף ומתוכננת היטב, שהובילה לפריצת כל קווי ההגנה הרוסיים במחוק חרקוב, ולשחרור מהיר של שטחים בסדר גודל מדהים בכל קנה מידה.

כבר ביום חמישי נמסר על כך ש'הרוסים נרדמו בשמירה' ושהאוקראינים רושמים הישגים לא מבוטלים במחוז חרקוב, אבל הדיווחים הללו היו ראשוניים בלבד וההישגים עליהם דובר לא היו משמעותיים כל כך. התפנית הגדולה באה במהלך סוף השבוע, כשהאוקראינים הצליחו להביא לקריסה מוחלטת של כל מערך ההגנה הרוסי על השטחים שכבשה רוסיה בעמל וביגיעה במשך חצי שנה.

מהרגע שבו קרסה ההגנה הרוסית, הקרבות קיבלו צביון שונה לחלוטין. במקום קרבות שבהם הצדדים מנסים להכות אלו באלו, החלו כוחותיה של רוסיה הגדולה להימלט על נפשם, כשהם מנסים לחלץ את הנשק האסטרטגי, ומותירים מאחור המוני טנקים, משוריינים וגם אלפי חיילים שכותרו ונכנעו לאוקראינים.

לפי אחד הדיווחים, אוקראינה שבתה בתוך שלוש יממות כ-7000 חיילים רוסים. ייתכן שמדובר בהגזמה פרועה, אבל נראה שאכן לפחות כמה אלפי חיילים רוסיים נפלו בשבי האוקראיני.

כך הצליחה אוקראינה לשחרר אתמול, כמעט ללא קרב, שלוש ערים משמעותיות, לימאן, קופיאנסק, והמשמעותית ביותר היא העיר איזיום שהרוסים הקיזו דם רב כדי לכבוש אותה בשל מיקומה האסטרטגי עבור התוכנית המקורית שלהם לחבר בין חבל דונבאס ובין העיר חרקוב. לפי הדיווחים העדכניים נכון למועד כתיבת השורות, צבא אוקראינה מתקרב בצעדי ענק גם לעבר העיר לסיצ'אנסק.

עוד נמסר כי האוקראינים הצליחו לשחרר את שדה התעופה הישן במחוז דונייצק, שאינו פעיל מאז מלחמת רוסיה אוקראינה לפני כשמונה שנים, משום שהוא סמוך מדי לגבול השליטה של הרפובליקה הבדלנית של דונייצק. שדה התעופה נחשב לאתר סמלי ושחרורו מהווה הישג מורלי מבחינת האוקראינים. ברוסיה שוררת מבוכה גדולה מאוד אל מול התבוסה המשפילה באזור שאמור היה להישלט באופן מוחלט וחד משמעי על ידי הרוסים, ושהם כבר נערכו לקיים בו משאל עם מזויף, כדי לספח אותו באופן רשמי לפדרציה הרוסית.

בעקבות כך פרסם משרד ההגנה הרוסי מודעה על כך שרוסיה ממשיכה להוביל בשדה הקרב, וכי הייתה פעולת הסחה גאונית שהצליחה להטעות את האוקראינים כדי להגן על חיילי הפדרציה הרוסית, בשעה שהם נסוגים מאזורים מסוימים במחוז חרקוב, כחלק מפריסה מחודשת של הכוחות לצורך שיפור עמדות והשלמה קרובה של כיבוש מחוז דונבאס כולו.

מלחמת אוקראינה רוסיה חרקוב ניצחון השפלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד