ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הניסיונות לאיחוד בשמאל כשלו

יאיר לפיד הניח הצעה מפתה ונתקל בסירוב

לפיד ניסה גם היום כ-100 שעות לסגירת הרשימות לאחד את 'העבודה ו'מרצ' לריצה משותפת ואף הניח הצעה מפתה. זהבה גלאון מסכימה אולם מרב מיכאלי מתבצרת בהתנגדותה 

יאיר לפיד הניח הצעה מפתה ונתקל בסירוב
יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שנפגש אמש (מוצ"ש) עם יו"ר מפלגת 'העבודה' מרב מיכאלי ועם יו"ר 'מרצ' זהבה גלאון בניסיון לאחד אותן לריצה משותפת, ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד ממשיך לנסות ללא הצלחה. כאשר מיכאלי מתעקשת לרוץ לבדה, למרות שבחלק מהסקרים מפלגתה חלשה יותר מ'מרצ' שחווה התחזקות.

הערב מדווח כי לפיד הניח הצעה בפני השתיים, שיריון אחד לכל מפלגה ברשימת 'יש עתיד' - ותפקידים בממשלה הבאה כמו למפלגה עם 10 מנדטים. לפיד שוחח היום מרב מיכאלי והציע שצוותי המו"מ ישבו וידונו באיחוד, אולם מיכאלי סירבה ונימקה שאין בכך טעם, כי התנגדותה היא עקרונית על בסיס נתונים.

ממפלגת 'העבודה' נמסר בתגובה: "משמח לראות שגם יש עתיד מבינים שהוויכוח הוא על מהות ולא על ג'ובים ושריונים. האיחוד בין המפלגות נוסה בעבר ונכשל כישלון חרוץ. עד לרגע זה לא ראינו סקר שמראה כי האיחוד מחזק את המחנה. אין כאן וויכוח על תיקים אלא על שמירת המחנה מפני חזרתו של נתניהו".

"אנו קוראים ליש עתיד לנהל את האירוע בשיקול דעת וקור רוח. כך ניצחנו בבחירות הקודמות וכך ננצח הפעם", תגובת מפלגתה של מיכאלי.

יו"ר מרצ, זהבה גלאון הגיבה מצידה ומסרה: "מרצ תמשיך לנהוג באחריות כדי להבטיח שאף קול לא הולך לאיבוד. מרצ נמצאת במגמת התחזקות, ואנחנו מתכוונים להמשיך ולגדול על מנת להבטיח שיש דופן שמאל חזקה לשמאלו של לפיד".

בחירות לכנסת ה-25 יאיר לפיד זהבה גלאון מרב מיכאלי ריצה עצמאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד