כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
קים ג'ונג-און - תומך

חוק חדש בצפון קוריאה: הסיטואציה בה ישוגרו אוטומטית טילים גרעיניים

קוריאה הצפונית תשגר טילים גרעיניים "אוטומטית ומיידית" אם קים ג'ונג און ייפגע או ייהרג על ידי התנקשות, כך על פי חוק חדש, הקובע לראשונה כי המנהיג נתן את הסכמתו לכך 

חוק חדש בצפון קוריאה: הסיטואציה בה ישוגרו אוטומטית טילים גרעיניים
פצצת אטום: אילוסטרציה צילום: Pixabay

צפון קוריאה תשגר "אוטומטית" טילים גרעיניים אם קים ייהרג. כך נקבע בחוק חדש בצפון קוריאה.

על פי החוק החדש, ישוגרו טילים גרעיניים "אוטומטית ומידית" אם קים ג'ונג און לא יהיה כשיר בגלל נסיון התנקשות. החוק החדש קובע לראשונה כי המנהיג האציל את סמכותו לתקיפה אם הוא ייהרג.

החקיקה, שהתקבלה על ידי הפרלמנט עם חותמת הגומי של קים, מאפשרת גם תקיפות גרעיניות מונעות אם צפון קוריאה תגלה שנשק זר מופנה לעבר יעדיה האסטרטגיים או נגד הנהגת המדינה, כך דווח אתר 'פוליטיקו'.

החוק מגיע כאשר הדיקטטור נשבע שלעולם לא ייפרד מתוכנית הגרעין והטילים שלקח למדינתו עשרות שנים לבנות, מה שהופך אותם למסוכנים יותר ויותר משנה לשנה. "צפון קוריאה לעולם לא תוותר על נשק גרעיני ואין שום פירוק מגרעין, ואין משא ומתן ואין קלף מיקוח לסחר בתהליך", הכריז קים ביום שישי האחרון, לפי התקשורת הממשלתית.

קים, כמו אביו לפניו, אינו שש להיפרד מהטילים הגרעיניים שלו מכיוון שהם עוזרים לשמור על המשטר. אבל המחשבה הייתה שפיונגיאנג תשתמש בנשק רק במקרה שמדינות זרות יתקפו לראשונה את צפון קוריאה, ככל הנראה שילוב כלשהו של ארצות הברית, יפן ודרום קוריאה. אך לא עוד, החוק קובע שהפצצות של קים יכולות להתעופף במקרה של התקפה נגד צפון קוריאה או אפילו איום נגדם.

קים ג'ונג-און צפון קוריאה מלחמה גרעינית טילים פצצה גרעינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד