כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
"הֱוֵי מִתְפַּלֵּל בִּשְׁלוֹמָהּ שֶׁל מַלְכוּת"

הנציגים החרדים השתתפו באירועי המלכת המלך צ'ארלס

נציגים חרדים במספר ערים ברחבי בריטניה, חתמו על ספר התנחומים עבור המלכה אליזבת השנייה. "אלוקים הגן על המלך" ‏נאמר בברכה, "כי תקדמנו ברכת טוב, ‏תשית לראשו עטרת פז, ‏נתת לו אורך ימים עולם ועד"

הנציגים החרדים השתתפו באירועי המלכת המלך צ'ארלס
נציגי 'פינטר טראסט' חותמים בספר צילום: באדיבות המצלם

ארגון 'פינטר טראסט' שלח נציגים לכל עיר בבריטניה בה יש לארגון נציגים, לכתוב תנחומים למשפחת המלוכה הבריטית ולברך את המלך צ'ארלס השלישי שמונה ביום שבת האחרון למלך על הממלכה המאוחדת.

הארגון נוסד במטרה לספק קול אמין של הקהילות החרדיות בבריטניה כולל פיתוח קשרים עם הציבור הכללי בצורה הוגנת פתוחה ושקופה, וזכה לקבל תמיכתם של כל גדולי הרבנים ובתי הדין של כל הקהילות החרדיות בבריטניה.

הודעת ארגון 'פינטר טראסט' על הכתרת המלך

בהודעת הארגון נאמר, "אנו שולחים ברכות נאמנות לריבוננו הוד מלכותו המלך צ'ארלס על האירוע של עלייתו לכס המלכות. במילותיו של ראש הממשלה שלנו, אנו מוסרים לו את נאמנותנו ומסירותנו בדיוק כפי שאמו הקדישה כל כך הרבה לרבים כל כך הרבה זמן".

"יהי רצון שהקל הכל יכול יברך את הוד מלכותו ואת משפחת המלוכה בשלום, שימשיכו להיות עם בריאות טובה ושגשוג. אלוקים הגן על המלך", לסיום כתבו "כִּי תְקַדְּמֶנּוּ בִּרְכוֹת טוֹב, תָּשִׁית לְרֹאשׁוֹ עֲטֶרֶת פָּז, נָתַתָּה לּוֹ אֹרֶךְ יָמִים עוֹלָם וָעֶד" (תהלים כא, ה-ו).

‏הנציגים חתמו בהאקני - לונדון הבירה, מאנצ'סטר - ברי, גייטסהד - טיין & וויר, ומחוז אסקס - קסטל פוינט.

לאחר מותה של המלכה ביום חמישי האחרון. ארגון 'פינטר טראסט' פרסם הודעת אבל על פטירת המלכה. "אנו עצובים מאוד ומתאבלים על לכתה של הוד מלכותה המלכה אליזבת השנייה, האובדן שלה יורגש ברחבי הקהילות החרדיות בבריטניה, האומה והמדינה ובכל העולם. המחשבות והתפילות שלנו עם משפחת המלוכה בזמן העצוב הזה. חייה היו של שירות מסור וחסר אנוכיות ימשיכו להוות השראה לדורות. תנחומינו למשפחת המלוכה ולכל תושבי ואזרחי בריטניה המתאבלים על אובדנה של הוד מלכותה.

אלפי פרחים מחוץ לארמון שהניחו אזרחים אבלים: צילום אשי גבאי

בתקופת שלטונה של אליזבת כיהנו חמישה-עשר ראשי ממשלה. וינסטון צ'רצ'יל, אנתוני אידן, הרולד מקמילן, אלק דאגלס-יום, הרולד וילסון, אדוארד הית', שוב פעם הרולד וילסון, ג'יימס קלהאן, מרגרט תאצ'ר, ג'ון מייג'ור, טוני בלייר, גורדון בראון, דייוויד קמרון, תרזה מיי, בוריס ג'ונסון ואליזבת טראס.

בריטניה חרדים המלכה אליזבת ארמון בקינגהאם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד