כ"ז אייר התשפ"ד
04.06.2024
טהרן בוחשת במלחמה

צבא אוקראינה הפיל מל"ט איראני ששימש את הרוסים

צבא אוקראינה טוען כי הפיל מל"ט איראני שהיה בשירות הרוסים בשדה הקרב. לטענת אוקראינה, המל"ט מוכיח את העמקת הקשרים בין מוסקבה לטהראן. המל"ט חלק ממאות מל"טים שאיראן מכרה לרוסיה בשבועות האחרונים

צבא אוקראינה הפיל מל"ט איראני ששימש את הרוסים
חלקי המל"ט צילום: צבא אוקראינה

כאשר הסכם הגרעין של הרפובליקה האסלאמית של איראן עם המערב נתקע, פקיד צבאי אוקראיני, כמו גם אתר אינטרנט פרו-אוקראיני הקשור לצבא, פרסמו תמונות של מל"ט איראני שנפל לידי האוקראינים. לטענת אוקראינה, המל"ט חלק ממאות מל"טים שאיראן מכרה לרוסיה בשבועות האחרונים.

הפקיד הצבאי והאתר האוקראיני מסרו, כי חיילים אוקראינים נתקלו במל"ט ליד קופיאנסק על רקע המתקפה שפרצה בקווים הרוסיים סביב חרקוב בחזית המזרחית.

המודיעין האמריקני הזהיר עוד ביולי כי טהראן מתכננת לשלוח מאות מל"טים נושאי פצצות לרוסיה כדי לסייע למלחמתה באוקראינה. בעוד איראן הכחישה זאת בתחילה, מפקדים איראנים התפארו בימים האחרונים בחימוש רוסיה.

סוכנות הידיעות AP מדווחת, כי לאיראן יש גרסאות רבות של המל"ט, אשר עף על נושאת מטוסים אמריקאית במפרץ הפרסי, שימש את המורדים הנתמכים על ידי איראן בתימן, המל"ט שימש לתקיפת מחסני נפט בסעודיה, ופגע בשני מלחים על סיפון מכלית נפט מול עומאן ב-2021. על פי ההערכות, למלז"ט המכונה 'שאהד' ונראה בצורת משולש יש טווח של כ-2,000 קילומטרים. המל"ט טס ליעד שמתוכנת לפני הטיסה שלו, ומתפוצץ באוויר מעל המטרה או בפגיעה בה.

מלחמת אוקראינה רוסיה מל"טים איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד