י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
את הנעשה אין להשיב

זו הסיבה: אזרחים שעבדו בבחירות קודמות לא יכולים בנוכחית

אזרחים שעבדו בבחירות הקודמות מטעם ועדת הבחירות המרכזית, לא יוכלו להשתלב בבחירות הנוכחיות שייערכו בעוד 48 ימים. הסיבה היא טעות בסימון סעיף אחד. בוועדת הבחירות מגיבים ומסבירים בארוכה מדוע את הנעשה אין להשיב

זו הסיבה: אזרחים שעבדו בבחירות קודמות לא יכולים בנוכחית
הצבעה בקלפי צילום: Jamal Awad/Flash90

אזרחים שמבקשים לעבוד ביום הבחירות מטעם וועדת הבחירות לאחר שכבר עבדו במערכות קודמות נדהמו לקבל דחייה למרות שעברו את מבחן השאלון בהצלחה.

לצד אזרחים נוספים, אזרח בשם נעם פנה להפקת התכנית 'יהיה בסדר' בגלי צה"ל, וסיפר כי לאחר שכבר כיהן בבחירות הקודמות כמפקח על טוהר הבחירות, הוא רצה לעשות את זה שוב. גם שליחות דמוקרטית וגם קצת פרנסה. נכנס לאתר של ועדת הבחירות המרכזית, מילא את שאלון הפרטים האישיים והשיב על שאלות המבחן. את המבחן הוא עבר בציון מושלם - 10 מ-10. לתדהמתו, קיבל כעבור מספר ימים תשובה שלילית. הסיבה: שליטתו הגרועה בשפה העברית.

רק שנעם, יליד הארץ, שולט מצוין בעברית. בדיוק כפי ששלט בבחירות הקודמות. מתברר שכשמילא את שאלון הפרטים האישיים, בטעות סימן את המשבצת הלא נכונה. הוא יצר קשר עם ועדת הבחירות המרכזית וביקש לתקן את הטעות. הרי מדובר בעניין טכני ובהצהרה עצמית - זה לא שהוא נכשל במבחן בעברית או בכל מבחן אחר, להיפך. לתדהמתו - פעם שנייה - התשובה שוב היתה שלילית. את הנעשה אין להשיב. הוא לא יוכל לעבוד ביום הבחירות. ונעם, כאמור, הוא לא היחיד שנפסל בגלל עניין טכני פעוט כזה. אחר כך יתלוננו בוועדת הבחירות שחסרים אנשים טובים לאיוש הקלפיות.

ב'יהיה בסדר' פנו לוועדת הבחירות המרכזית שמסרה בתגובה: "תפקיד מזכיר ועדת קלפי ומפקח טוהר הבחירות הם תפקידים קריטיים לקיומה התקין של מערכת הבחירות. שליטה בשפה העברית על בוריה והקפדה על כך פרט ופרט – במיוחד במצבי לחץ ובשעות שאינן שגרתיות, הן חלק בלתי נפרד מביצוע התפקיד – ולכן מי שאינו ניחן בתכונות אלה – אינו מתאים להם. נוכח כך, מתבצע הליך מיון קפדני, שתחילתו בשאלון מפורט שבו מתבקש המועמד להעיד על עצמו. מתן תשובות מלאות ומדויקות נועדה גם לבדוק האם המועמד יוכל למלא את התפקיד כנדרש ממנו".

עוד מציינת ועדת הבחירות בתגובתה כי "המועמד מוזהר בתחילת השאלון כי התשובות עלולות לנפות אותו מההליך, וכי עליו לוודא את תשובותיו באופן מלא. כמו כן, בטרם הגשת השאלון מתאפשר למועמד לעיין בו ולתקן תשובות שהוא סבור ששגה בהן, והוא אף מתבקש לבדוק את כל התשובות ולוודא את נכונותיהן.

לאחר שמועמד הגיש את טופס המועמדות – ואישר שווידא כי התשובות מלאות ונכונות – אין בידנו לאפשר לו לתקנן. כך בכלל וכך גם במקרה הנוכחי. מתן אפשרות אחרת תפגע בשוויון בין המועמדים ואף עלולה לאפשר "מקצה שיפורים" למי שמבקש לשנות תשובתו לאחר שהבין שתשובתו ניפתה אותו מההליך".

"נוכח כך, אין בידינו לשנות את תשובתו של נועם והוא לא יכול להתמודד על תפקיד מפקח טוהר הבחירות בבחירות אלה. אנו מזמינים את נועם להגיש מועמדות לתפקידים אחרים המפורטים באתר ועדת הבחירות המרכזית, ונציע כי יבחן את תשובותיו למסמכי המועמדות בהקפדה יתרה".

ועדת הבחירות המרכזית טוהר הבחירות מזכיר ועדת קלפי בחירות לכנסת ה-25 יהיה בסדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד