כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
בקרמלין מכחישים

דיווח: פוטין דחה הסכם עם קייב לפני המלחמה

השליח הראשי של ולדימיר פוטין באוקראינה אמר למנהיג הרוסי עם תחילת המלחמה כי הוא חתם על הסכם זמני עם אוקראינה שיענה על דרישתה של רוסיה מאוקראינה להישאר מחוץ לנאט"ו, אך פוטין דחה אותה והקדים עם המערכה הצבאית שלו

דיווח: פוטין דחה הסכם עם קייב לפני המלחמה
ולדימיר פוטין צילום: פייסבוק רשמי

עם תחילת המלחמה בפברואר האחרון, פוטין דחה הסכם שלום עם אוקראינה שהומלץ על ידי עוזר בכיר. השליח הראשי של ולדימיר פוטין באוקראינה אמר למנהיג הרוסי עם תחילת המלחמה כי הוא חתם על הסכם זמני עם אוקראינה שיענה על דרישתה של רוסיה מאוקראינה להישאר מחוץ לנאט"ו, אך פוטין דחה אותה והקדים עם המערכה הצבאית שלו, כך לפי שלושה מקורבים להנהגה הרוסית.

השליח, יליד אוקראינה, דמיטרי קוזאק, אמר לפוטין כי הוא מאמין שההסכם שהוא חתם מסיר את הצורך של רוסיה להמשיך בכיבוש רחב היקף של אוקראינה לפי מקורות אלה. המלצתו של קוזאק לפוטין לאמץ את ההסכם דווחה לראשונה על ידי רויטרס.

פוטין טען שוב ושוב לפני המלחמה כי נאט"ו והתשתית הצבאית שלו מתקרבים לגבולות רוסיה על ידי קבלת חברים חדשים ממזרח אירופה, וכי הברית מתכוננת כעת להביא גם את אוקראינה למסלול. פוטין אמר בפומבי שזה מביא איום קיומי על רוסיה, מה שאילץ אותו להגיב. אבל, למרות גיבוי מוקדם יותר למשא ומתן, פוטין הבהיר כשראה את ההסכם של קוזאק שהוויתורים שעליהם ניהל עוזרו לא הרחיקו לכת ושהוא הרחיב את מטרותיו לכלול סיפוח חלקים משטח אוקראינה, אמרו המקורות. התוצאה: ההסכם בוטל.

כשנשאל על הדיווח ברויטרס, אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב: "אין לזה שום קשר למציאות. דבר כזה לא קרה מעולם. זה מידע שגוי לחלוטין". קוזאק לא הגיב לבקשות לתגובה.

מיכאילו פודוליאק, יועץ לנשיא אוקראינה, אמר כי רוסיה השתמשה במשא ומתן כמסך עשן כדי להתכונן לפלישה שלה, אך הוא לא הגיב לשאלות על מהות השיחות ולא אישר כי הושג הסכם ראשוני. "היום, אנו מבינים בבירור שהצד הרוסי מעולם לא היה מעוניין בהסדר שליו", אמר פודוליאק.

גם אם פוטין היה מסכים לתוכניתו של קוזאק, עדיין לא ברור אם המלחמה הייתה מסתיימת. ברויטרס לא הצליחו לאמת שנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי או בכירים בממשלתו היו מחויבים להסכם.

קוזאק, בן 63, נאמן לפוטין מאז שעבד איתו בשנות ה-90 בלשכת ראש עיריית סנט פטרסבורג. שישה חודשים מתחילת המלחמה, קוזאק נשאר בתפקידו כסגן ראש הסגל בקרמלין. אבל הוא לא מטפל יותר בתיק של אוקראינה, כך לפי

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד