כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
משרד הבריאות עדכן ה-FDA

חלקיק שחור נמצא בבקבוק של מזון התינוקות

חלקיק שחור נמצא בבקבוק מזון תינוקות של חברת אבוט | חברת אבוט החליפה את המכונה ממנה מייצרים את הבקבוקים | משרד הבריאות עדכן את ה-FDA כמקובל באירועים מסוג זה

חלקיק שחור נמצא בבקבוק של מזון התינוקות
מזון לתינוקות צילום: pixsabay

בית החולים שיבא דיווח למשרד הבריאות על חלקיק שחור שנמצא בבקבוק מזון תינוקות של חברת אבוט, מזון מוכן שמשווק בבקבוקונים.

השימוש במזון מסוג זה הופסק על ידי בית החולים מיידית ונמסרה הודעה ליבואן. מיד עם קבלת הדיווח ביצע משרד הבריאות בדיקה מול היבואן ובלשכות הבריאות בכל הארץ מהן עלה שלא התקבלו תלונות נוספות בנושא. 

במשרד הבריאות מסרו כי הממצא נבדק במעבדה בישראל והתברר כי ככל הנראה מדובר בחלקיק מחומר הגלם ממנו מיוצר הבקבוק שמוטמע בפלסטיק ממנו עשוי הבקבוק וכי לא נשקפת סכנה לבריאותם של התינוקות. 

בתחקיר של משרד הבריאות אל מול היבואן בישראל והיצרן בארה״ב והתברר כי מוכרת תלונה קודמת ממדינה אחרת על אירוע אחד נוסף דומה, עוד התברר כי חברת אבוט החליפה את המכונה ממנה מייצרים את הבקבוקים. משרד הבריאות עדכן את ה-FDA כמקובל באירועים מסוג זה.

תגובת אבוט: איכות ובטיחות המוצרים שלנו הם בראש סדר העדיפויות שלנו, ואנו מתייחסים לכל הפניות ברצינות המרבית. בבקבוק סימילאק מוכן להאכלה נראה חלקיק שחור קטן מפלסטיק המהווה חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מהבקבוק, והינו מותר למגע עם מזון. סיימנו בדיקה פנימית ועבדנו עם משרד הבריאות בעניין זה ואין חשש לאיכות או בטיחות במוצר זה, שהינו פורמולה נוזלית סטרילית מסחרית לתינוקות. המוצר בטוח לשימוש וניתן להמשיך לצרוך אותו בבטחה. כל מוצרי אבוט האחרים אינם מושפעים מעניין זה.

 

 

מזון לתינוקות משרד הבריאות חלקיק בקבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד