כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
רק לשלוש יש סיכוי ממשי

ביום הראשון: 18 מפלגות הגישו את רשימתן לוועדת הבחירות

החל משעות הצהריים ועד שעות הערב הגישו 18 מפלגות את רשימתן לוועדת הבחירות המרכזית. רק שלוש מתוך ה-18 הן מפלגות בעלות סיכוי לעבור את אחוז החסימה. האחרונה שהגישה את הרשימה הייתה מפלגת 'הציונות הדתית' בעקבות החיבור הדרמטי עם 'נעם' ברגע האחרון

ביום הראשון: 18 מפלגות הגישו את רשימתן לוועדת הבחירות
מפלגת הפיראטים בוועדת הבחירות צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

היום הראשון של הגשת הרשימות הסתיים הערב (רביעי) בכנסת, רוב המפלגות ימתינו למחר, בצל כמה סימני שאלה: השירונים בליכוד, האיחודים בשמאל ובמפלגה הערבית המשותפת.

במהלך הפרק הראשון של הגשת הרשימות התייצבו בוועדת הבחירות החל מהשעה 13:00 ועד 17:00 19 מפלגות, מהן רק שלוש מפלגות בעלות סיכוי לצלוח את מכשול אחוז החסימה.

המפלגות שהגישו היום את הרשימות הן המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ, ישראל ביתנו של ליברמן ומפלגת הציונות הדתית שהגישה אחרונה אחרי ששעה בלבד קודם הגשת הרשימה הודיעו ב'נעם' כי יצטרפו לרשימה המאוחדת וייקחו את המקום ה 11.

רוב המפלגות שהגישו רשימות הן מפלגות קיקיוניות חסרות סיכוי אמיתי להיכנס לכנסת, אחת מהן היא מפלגתו של אלי אבידר שנמצאת הרחק מאחוז החסימה, לצד מפלגת הפיראטים שמגישים הרשימה באופן מסורתי.

מי שעוד הגיע לכנסת להגיש רשימה היא הדר מוכתר שעומדת בראשות מפלגת "צעירים בוערים" אך לבסוף היא לא הגישה את הרשימה בגלל שהיא טרם קיבלה את הסכמתו של אחד אחד מהנציגים שהיא שיבצה במקום הראשון.

ועדת הבחירות המרכזית בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד