ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
יאבד את הרסן?

חשש: פוטין יורה על תקיפה גרעינית בתגובה להשפלה באוקראינה

כשהפלישה של פוטין לאוקראינה מתפוררת וצבאו נסוג לאחור, מומחים חוששים שהמנהיג הרוסי ינקוט באמצעים קיצוניים כדי להיאחז בשלטון. "אני חוששת שהם יפגעו עכשיו בדרכים ממש לא צפויות, ובדרכים שעשויות אפילו לכלול נשק להשמדה המונית"

חשש: פוטין יורה על תקיפה גרעינית בתגובה להשפלה באוקראינה
חיילים באוקראינה. אילוסטרציה צילום: צבא אוקראינה

בעוד כוחות רוסים בורחים בחוסר סדר בגלל התקדמות מהירה של צבא אוקראינה במזרח המדינה, בכירת נאט"ו לשעבר הזהירה כי ולדימיר פוטין עלול לשחרר את הארסנל הגרעיני שלו בייאוש.

רוז גוטמולר, לשעבר סגנית מזכ"ל נאט"ו, אמרה שכאשר צבא רוסיה מתפורר, פוטין יכול להתאמץ מאוד כדי להיאחז בסמכותו. היא אמרה: "אני חוששת שהם יפגעו עכשיו בדרכים ממש לא צפויות, ובדרכים שעשויות אפילו לכלול נשק להשמדה המונית".

גברת גוטמולר אמרה ל-BBC כי המהלך יהיה "להכות לא רק בליבם של האוקראינים אלא גם בשותפים ובני ברית עולמיים".

גם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב לשעבר, ג'ון בולטון, רואה את הסכנה של פוטין לנקוט בצעדים נואשים.

"הדעה שלי הייתה שמתקפה גרעינית לא סבירה", אמר בולטון לרדיו LBC, "אך הנסיבות היחידות שיכולתי לחזות בהן שהוא ישתמש בשדה הקרב או בנשק גרעיני טקטי, יהיו אם החיילים הרוסיים יהיו בנסיגה סיטונית. בחזרה לגבולות רוסיה". הוא אמר שלמרות שאנחנו לא נמצאים ממש בנקודה הזו, אך אחרי המתקפה האחרונה הזו באוקראינה המערכה הייתה "קטסטרופה צבאית עבור הצבא הרוסי".

בחודש שעבר הודה פוטין ש"אף אחד" לא יכול לנצח במלחמה גרעינית, ואמר: "לא יכולים להיות מנצחים במלחמה גרעינית ולעולם אין להתחיל אותה, ואנו עומדים על שוויון וביטחון בלתי ניתן לשיני, דו"ח של משרד ההגנה האחרון אומר שהאבידות של רוסיה באוקראינה פגעו בכוחותיה המזוינים והחזירו אותם לאחור במשך שנים.

ולדימיר פוטין נשק גרעיני מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד