ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
נזדכך בייסורים של אהבה

בד"ה: המלמד ממודיעין עילית הלך לעולמו

המלמד שהעמיד אלפי תלמידים בטורונטו, ירושלים ומודיעין עילית הלך לעולמו לאחר ייסורים שקיבלם באהבה ובדומיה. הלוויתו היום ממודיעין עילית להר טוב שם ייטמן

בד"ה: המלמד ממודיעין עילית הלך לעולמו
רבי צבי הורוויץ ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: ממודיעין עילית מגיעה הבשורה על פטירתו של הגאון החסיד רבי צבי הורוויץ ז"ל ששימש כמלמד רבות בשנים.

הגה"ח רבי צבי הורוויץ זללה"ה בנו של הגה"ח שמואל זנוויל הורוויץ זצ"ל וחתן הגה"ח רבי יעקב יוסף שטיינמץ זצ"ל.

מגזע אראלים ותרשישים, בן אחר בן להרה"ק רבי נפתלי מראפשיץ זי"ע, בר אוריין שיגע בתורה מנעוריו ובקי במכמניה, היה מחנך אומן נפלא לצעירי בני ישראל, שמסר נפשו להעמיד לגיונות של תלמידים לאלפים יראי ה' וחושבי שמו.

בתחילה שימש בת"ת 'חיידר-טורונטו' ובישיבת 'יסודי התורה' שבקנדה, ולאחר מכן בארה"ק בת"ת 'סנהדרין' בירושלים ובת"ת קרלין סטולין במודיעין עילית, בחסד עליון לימדם תורה והעמידם בקרן אורה, הנחילם ולימדם סברא ישרה, ובמיוחד התמסר לצעירי התשב"ר, להאהיב עליהם את לימוד הגמרא, בנועם שיחו והליכותיו בקודש קירב את לבם לאביהם שבשמים.

גם בימים שנזדכך בייסורים של אהבה, המשיך לעקוב אחר כל תלמיד ותלמיד, כיבד את בוראו בתפילה ובהשתפכות הנפש, שמח בחלקו והצלחתו של כל אחד ואחד כל ימיו.

היה, איש יישוב הדעת ובעל חכמה וחן, גריס באורייתא תדירא ובקי במסכתות הש"ס וספרי הפוסקים, מחנך מופלא בחסד עליון, שבתריסר שנות חינוך והרבצת תורה בתלמוד תורה, כיוון למלמדים והמחנכים את דרך הנחלת התורה לתלמידים באופן מיוחד, ויחד עם זאת האהיב את לימוד התורה על ילדי התשב"ר.

בשיטתו המיוחדת ידע לכוון את צעירי הצאן בלימוד הגמרא מתוך הבנה בהירה ובמתיקות. כאב רחימאי ליווה כל תלמיד ותלמיד כ'בן יחיד' באופן אישי, ועקב אחר התקדמותם במעלות התורה והיראה, עליהם הקרין ממידותיו הנאצלות יראת שמים טהורה ושמח בעלייתם והצלחתם.

גם בעת חוליו כשהוא מיוסר בייסורים קשים ומרים שקיבל באהבה, המשיך בעבודת הקודש בהעמדת תלמידים לתורה ועד הימים האחרונים עקב אחר הצלחת התלמידים.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך את משפחות המתאבלות הורוויץ, וייסמן, מאני, קאמפטן, וראנד.

הלווייתו תצא היום, (חמישי) בשעה 14:30 בצהריים מביתו ברחוב שאגת אריה 19 מודיעין עילית, ותעבור דרך תלמוד תורה קרלין סטולין ברחוב הריטב"א 2 ובשעה 4:30 בבית העלמין 'ארץ החיים' בצומת הר טוב שם ייטמן.

יושבים שבעה בביתו ברחוב שאגת אריה 19 מודיעין עילית.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

מלמד תשבר מודיעין עילית רבי צבי הורוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד