ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
גופתו כמעט נשרפה

משרד החוץ קורא לציבור להגיע להלווית 'מת מצווה'

הכל קרוביו: אזרח ישראלי מתל אביב נפטר בבולגריה מאירוע לב בעת ביקורו שם, לפני שלושה חודשים. מאחר והמנוח חסר משפחה והוא ערירי, לא היה אף גורם שיטפל בהבאתו לקבורה בישראל ועל כן רשויות בולגריה שקלו לשרוף את גופתו לפי הנהלים המקומיים. שגרירות ישראל פעלה על מנת למנוע שריפת גופת המנוח ולגייס את כל הגורמים האפשריים כדי להביאו למנוחת עולמים בישראל  

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: הדס פרוש/פלאש90

אזרח ישראלי בשם בויקו מונוב, בן 57 מתל אביב, עובד חברת "דן" לשעבר, נפטר בבולגריה מאירוע לב בעת ביקורו שם, לפני שלושה חודשים.
מאחר והמנוח חסר משפחה (אימו נפטרה לפני כ-5 שנים) והוא ערירי - לא היה אף גורם שיטפל בהבאתו לקבורה בישראל ועל כן רשויות בולגריה שקלו לשרוף את גופתו (לפי הנהלים המקומיים).

המנוח בויקו מונוב

כאשר פרטי הסיפור הגיעו לאוזני שגרירות ישראל בסופיה ולמחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ, ולאור הסיפור הייחודי, נרתמו מייד אנשי משרד החוץ, בהובלתה של עידית דוידוביץ, על מנת למנוע שריפת גופת המנוח ולגייס את כל הגורמים האפשריים כדי להביאו למנוחת עולמים בישראל.

מאמצים רבים נדרשו ולאחר פניות רשמיות ממשרד החוץ לממשלת בולגריה (לקבלת אישור הוצאתו לישראל), סיוע בהתנדבות של חברת "מנוחה לעד" במימון והסדרי הטסת ארון המנוח, קבלת סיוע מהמוסד לביטוח לאומי, סיוע מבכירים במשרד הדתות ומהמועצה הדתית באר שבע - ארונו של המנוח נחת הלילה והוא צפוי להיטמן היום בשעה 16:30 בבית העלמין בבאר שבע, בסמוך לקבר אימו ז"ל.

נציגי המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי מבקשים להודות לכל הגורמים שסייעו להבאתו של המנוח הערירי למנוחת עולמים באדמת ישראל (ולצד אימו) ובכך לעשות חסד ומצווה ולתת כבוד אחרון לאזרח שנפטר בטרם עת. כאמור, הלוויה תתקיים היום בשעה 16:30 בבית העלמין בבאר שבע - כל בית ישראל מוזמן ללוות את המנוח בדרכו האחרונה.

משרד החוץ שגרירות ישראל באר שבע בולגריה מת מצווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד