ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
שעות לסגירת הרשימות

על סף פיצוץ: בל"ד חזרה בה מהסיכומים ומאיימת בפיצול המשותפת

אחרי ההסכם שנחתם אמש בין המפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת, בה מפלגת בל"ד קיבלו את המקום השלישי ואת השישי עליו נחתם רוטציה משותפת , כעת דורשת בל"ד לפתוח את ההסכם ולוותר על הרוטציה: "אין לנו בעיה לרוץ עצמאית"

על סף פיצוץ: בל"ד חזרה בה מהסיכומים ומאיימת בפיצול המשותפת
אחמד טיבי, איימן עודה וסמי אבו שחאדה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שעות בודדות לפני סגירת האפשרות להגיש הערב (חמישי) את רשימות המועמדים לכנסת, מרבית המפלגות כבר התייצבו במשכן ואחרי שנראה היה שברשימה המשותפת דווקא הגיעו להבנות - דרמה של הרגע האחרון עשויה להביא לפיצול.

על פי הדיווח של הפרשן מוחמד מג'אדלה, למרות ההסכם שנחתם אמש בין הצדדים, בבל"ד דחו את הסכם חלוקת המנדטים, ודורשים כעת לבטל את הרוטציה על המקום השישי ברשימה. גורמים בבל"ד הבהירו כי הם מתכוונים ללכת עד הסוף: "אין לנו בעיה להתפצל ולרוץ עצמאית".

בהנהגת חד"ש יש מחלוקת פנימית אם לוותר לבל"ד על הרוטציה במנדט ה-6 או לרוץ בלעדיהם. יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה דוחף לוויתור למען אחדות, ומציע שחד"ש יוותרו על החלק שלהם למען המטרה הזו.

כזכור, על פי ההסכם שנחתם אתמול, סוכם סדר המקומות הראשונים ברשימה: 1. איימן עודה (חד"ש). 2. אחמד טיבי (תע"ל). 3. סמי אבו שחאדה (בל"ד). 4. עאידה תומא סלימאן (חד"ש). 5. עופר כסיף (חד"ש). 6. אמטאנס שחאדה (בל"ד) - ברוטציה משולשת יחד עם שני המקומות הבאים ברשימה. נציג תעל במקום השמיני יבוא מהנגב ויופעל מנגנון שיכניס אותו לכנסת במקרה של פיזור מוקדם.

ראשי המשותפת בכנסת | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בנוסף, בהסכם שהושג בסוף השבוע בין חד"ש לבל"ד נקבע שכדי שהרשימה תמליץ על מועמד עליו להסכים לפתיחה במשא ומתן עם אש"ף כדי לסיים את הכיבוש ולהקים מדינה פלסטינית; לשנות את המדיניות המפלה ערבים בישראל ולבטל את החוקים הקשורים בה - ובראשם חוק הלאום. בסיכום הדברים הודו נציגי שתי המפלגות כי הם "לא רואים במערכת הפוליטית הקיימת דמות שיכולה להתאים לתנאים ולמטרות הברית הזו" ותצדיק המלצה עליה.

 

בחירות לכנסת ה-25 הרשימה הערבית המשותפת סיעת בל"ד סמי אבו שחאדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד