י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
הטיסה היקרה לחו"ל ברקע הסכסוך

ביקורת חריפה על לפיד: פוגע באזרחי ישראל ומבזבז משאבים

ראש ממשלת המעבר לפיד צפוי להמריא בשבוע הבא לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. טיסתו צפויה להתייקר בהרבה מהצפוי בעקבות הסכסוך המתמשך מול עובדי משרד החוץ. לשכת לפיד מגלגלת את האשמה על העובדים ואילו העובדים מכדררים בחזרה את האשמה אליו 

ביקורת חריפה על לפיד: פוגע באזרחי ישראל ומבזבז משאבים
לפיד עולה למטוס צילום: קובי גדעון, לע"מ

הטיסה לאו"ם של לפיד ובזבוז הכספים: ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד יטוס לעצרת הכללית של האו"ם בשבוע הבא ובמסגרת טיסתו המדינה תשלם הרבה יותר על הטיסה, בן היתר תוספת של כ-400,000 ש"ח רק על העברת הציוד לניו יורק.

אחרי שבעקבות שביתת משרד החוץ במשרד ראש הממשלה החליטו לארגן את הביקור באופן עצמאי וכחלק מההיערכות לטיסת לפיד, פנו במשרד רה"מ, כדי לברר כמה יעלה שינוע החבילות (ציוד וכו') באופן עצמאי ולאחר שקיבלו הצעה לשליחת החבילות שגבוה בכ-400 אלף שקלים יותר מהעלות הרגילה. פנו למשרד החוץ, שיחריג ושיטפל רק בשליחת החבילות. כל זה עוד לפני העלות הגבוהה שצפויה להיות לשכירות המלונות ארגון הפגישות השונות וכו׳

במשרד החוץ מאשימים: "לפיד סרב לשבת לשולחן המו"מ ללא תנאים מוקדמים בתמורה לטיפול בשליחת החבילות למרות בזבוז כספי המדינה. סביבת לפיד עונה לביקורת - העובדים קיבלו הצעה לפני כחודשיים וסרבו. אין לנו זמן כעת. יש נושאים דחופים יותר". כך על פי הדיווח של הכתב הפוליטי מיכאל שמש ב'כאן 11'.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "אכן ביקורו החשוב של ראש הממשלה יאיר לפיד לעצרת האו"ם יהיה כרוך בהוצאות נוספות עקב סירובם של עובדי משרד החוץ לטפל בביקור בהיבט הלוגיסטי שלו".

מוועד עובדי משרד החוץ נמסר: "ראש הממשלה ושר החוץ לפיד טועה לחשוב שאם ינתק מגע מעובדי משרדו הבעיות במשרד החוץ ייעלמו. לצערנו בבחירתו להתעלם הוא מעמיק את המשבר הפוגע באזרחי ישראל, ביחסי החוץ ובדיפלומטיה הישראלית ומוביל לבזבוז משאבים מיותר".

יאיר לפיד עצרת האום בחירות לכנסת ה-25 ביקורת טיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד