י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
הרוסים נעלבו

הקרמלין: "ההחלטה לא להזמין את פוטין בלתי מוסרית לחלוטין"

דוברת משרד החוץ גינתה את אי הזמנת פוטין להלווית המלכה. היא האשימה פקידים בריטיים ב"ניצול טרגדיה לאומית". מנהיגי העולם צפויים להגיע להלוויה ביום שני. הגברת הראשונה של אוקראינה צפויה להשתתף בהלוויה של המלכה, היא תייצג את אוקראינה במקום בעלה שנלחם נגד רוסיה

הקרמלין: "ההחלטה לא להזמין את פוטין בלתי מוסרית לחלוטין"
הלווית המלכה בלונדון צילום: The Royal family

רוסיה תקפה את ההחלטה שלא להזמין אף פקיד רוסי להלוויה של המלכה אליזבת כ"בלתי מוסרית בעליל", כך אמרו בכירים בקרמלין. דוברת הקרמלין מטעם משרד החוץ, מריה זכרובה, אמרה כי רוסיה עדיין "העבירה את אהדתה לעם הבריטי למרות ההסתייגות". בהצהרה שפורסמה בסוכנות הידיעות הרוסית Tass אמרה גב' זכרובה: "משרד החוץ הבריטי הודיע ​​לשגרירות הרוסית בלונדון על החלטתו להימנע מהזמנת רוסיה, לרבות בכירי השגרירות, להשתתף בטקסי אבל לאחר מותה של המלכה אליזבת השנייה".

היא המשיכה: "אנחנו מאמינים שהניסיון של בריטניה לנצל טרגדיה לאומית שנגעה לליבם של מיליוני אנשים ברחבי העולם על מנת לנהל איתנו דיונים במהלך ימי האבל הוא בלתי מוסרי מאוד". גב' זכרובה אמרה שההחלטה למנוע מהרוסים להגיע להלוויה היא "צינית במיוחד" בגלל התפקיד שמילאה המלכה במהלך מלחמת העולם השנייה.

היא אמרה שהצבא הבריטי "נלחם נגד הנאצים ומשתפי הפעולה האוקראינים שלהם סטפן בנדרה ורומן שוחוביץ'. ועכשיו, האליטות הבריטיות בצד שלהן. עם זאת, מוסקבה ממשיכה לכבד את זכרם של כל הוותיקים שתרמו לניצחון. הדמות המאחדת של המלכה אליזבת השנייה, שלא התערבה בפוליטיקה כעיקרון בתקופת שלטונה, לא הפכה למכשול בפני התקפות המתנגדות של לונדון, שכפופות להגשמת מטרות".

היא הוסיפה "מצדנו, אנו מביעים את תנחומינו העמוקים לעם הבריטי על האובדן הגדול שפקד אותו". לפי ה'סאן', הגברת הראשונה האוקראינית אולנה זלנסקה תהיה בין אבלים בהלוויה ביום שני הקרוב ותייצג את אוקראינה לאחר שבעלה עסוק עם המלחמה נגד הרוסים הכובשים.

עם זאת, הממשלה הבריטית ספגה ביקורת על כך שהזמינה את ממשלת סין לשלוח נציג להלוויה לאור הפרות זכויות האדם של במחוז שינג'יאנג במערב המדינה. חבר הפרלמנט השמרן טים לוטון אמר ל-BBC כי "בריטניה לא יכולה להזמין נציגים רשמיים של ממשלת סין שישתתפו באירוע כה חשוב". על שגריר סין בבריטניה נאסר להיכנס לפרלמנט לאחר שסין הטילה סנקציות על שבעה מחוקקים בריטיים בשנה שעברה בשל עמדתם כלפי סין.

רוסיה, בלארוס ומיאנמר לא נכללו ברשימת ההזמנות ללוויה בשל הפרות זכויות אדם.

מלכת אנגליה המלכה אליזבת בריטניה רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד