י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
שיתוף פעולה מדאיג

מל"טים איראניים גורמים נזק לכוחות הצבא האוקראיני

רוסיה גרמה נזק חמור לכוחות האוקראינים עם מל"טים איראניים שהוכנסו לאחרונה בפריסה רחבה ראשונה של מערכת נשק זרה מאז החלה המלחמה, כך אומרים מפקדים אוקראינים. איראן היא בעלת ברית קרובה של רוסיה ושתי המדינות שיתפו פעולה באופן הדוק במלחמה בסוריה

מל"טים איראניים גורמים נזק לכוחות הצבא האוקראיני
מל"ט איראני מסוג 'שאהד' צילום: Iran international

השימוש של רוסיה במל"טים איראניים מסוג קמיקזה יוצר סכנות חדשות עבור הכוחות האוקראינים. מל"טים מסוג שאהד-136 שסופקו לרוסיה ביצעו מספר תקיפות הרסניות באזור חרקוב באוקראינה במהלך השבוע האחרון, כך אומרים מפקדים אוקראינים.

ה'וול סטריט גו'רנל' מדווח, כי רוסיה גרמה נזק חמור לכוחות האוקראינים עם מל"טים איראניים שהוכנסו לאחרונה בפריסה רחבה ראשונה של מערכת נשק זרה מאז החלה המלחמה, כך אומרים מפקדים אוקראינים.

קציני צבא טענו כי המל"טים, הנחשבים כמל"טים מסוג שאהד-136, פועלים בזוגות, אחד משבש את הרדאר הסמוך כשהשני ננעל על המטרה שלו ומתנגש בו. המל"טים פגעו בכמה כלי רכב משוריינים אוקראינים וסוללות ארטילריה. כזכור ארצות הברית הזהירה ביולי האחרון כי רוסיה מתכננת לרכוש מל"טים צבאיים מאיראן, איראן עשתה התקדמות משמעותית בפיתוח מל"טים כדי לפצות על היעדר חיל אוויר יעיל.

איראן היא בעלת ברית קרובה של רוסיה ושתי המדינות שיתפו פעולה באופן הדוק במלחמה בסוריה, בה סיפקה מוסקבה כוח אווירי וטהראן פרסה אלפי מיליציות נגד כוחות המורדים.

אל"מ רודיון קולאגין מהצבא האוקראיני אמר ל'וול סטריט גו'רנל' כי הוא מקווה שארה"ב ובעלות בריתה יוכלו לספק לאוקראינה טכנולוגיות מתקדמות יותר נגד רחפנים, או יתערבו כדי לשבש את משלוחי הרחפנים האיראניים לרוסיה.

איראן מלחמת אוקראינה רוסיה וול סטריט ג'ורנל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד