י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
תקף את ממשלת ישראל

רב הסמינר במנצ'סטר: "הרוע הכי חזק מגיע מהיהודים"

הרב שלמה אנג'ל, רבה של הסמינר במנצ'סטר, ואחד המשפיעים בקהילות החרדיות, תקף את הרדיפה של ממשלת ישראל נגד הדת. "הרוע הכי חזק מגיע מהיהודים, מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו"

רב הסמינר במנצ'סטר: "הרוע הכי חזק מגיע מהיהודים"
הרב שלמה אנג'ל צילום: אליהו פנחס שפילמן

הרב שלמה אנג'ל, רבה של הסמינר 'בית שרה שנירר' במנצ'סטר - בריטניה, ואחד המשפיעים בקהילות החרדיות בעיר, תקף את הרדיפה של ממשלת ישראל נגד הדת. "יש כלל גדול אצל יהודים, יהודים עם נשמה רגישה, את האנטי דת שיש בישראל, לא תראו במקום אחר, ולכן יש משהו בנשמה היהודית, או לוותר או להילחם, כשנלחמים זה רע מאד, הרוע הכי חזק מגיע מהיהודים, מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו".

הוא דיבר על ההכנה לראש השנה: "בסלבודקא היו מתכוננים לאלול באמצע אב, כי אי אפשר להגיע לאלול בלי הכנה, אנחנו מדברים פה על חיים של אנשים, אבל זה לא אשמתנו, מאד קשה להגיע לכולם ולהביא אותם עם מוטיבציה לאלול".

הוא סיפר כי הרב יהודה לייב חסמן, ראש ישיבה בשטוצ'ין והמנהל הרוחני של ישיבות טלז וחברון ומראשי תנועת המוסר, היה אוכל סעודה מפסקת עם דמעות שנשרו לו לתוך המרק עוף. "אז לא מספיק להיות טובים, צריך להיות טובים יותר, צריך להשתנות, למעשה כולנו בעלי תשובה, כולנו עושים תשובה", אמר.

הרב אנג'ל אמר על הפסוק "אל תשליכני לעת זקנה" למה כתוב "לעת" כי זו לא זקנה באמת, אלא שאדם אומר לעצמו 'די אני כבר עייף אני כבר לא יכול יותר, זה מה שאני יכול, אני לא מצליח יותר' העניין הוא "לעת", לפני שאתה מגיע לזה אפשר להשתנות".

הרב דיבר על הרשתות החברתיות: "אפשר היום בלחיצת כפתור לראות כל כך הרבה דברים, כל כך הרבה חומר, אז אם אנשים יזיזו את הכול הצידה ויתרכזו בטוב, כמו בין אדם לחברו, בתפילה, בלימוד, זה כוח, זה כוח של ציבור, הרב נתן מאיר ואכטפויגל, אומר שלפעמים יש 500 מתפללים בבית הכנסת, אבל הם 500 יחידים, ולפעמים יש 20 מתפללים, אבל הם ציבור, כי הם יחד, הם רוצים לעזור אחד לשני".

הרב סיפר כי קנטוניסטים מרוסיה, ילדים יהודים שנחטפו מביתם לצבא הרוסי בעודם ילדים בימי הצאר הרוסי, הגיעו בשמחת תורה לבית הכנסת אחרי ששוחררו מהצבא, ובמשך כל הריקודים הם רקדו רגיל, בהקפה האחרונה הם הורידו את החולצה את הציצית שלהם, והצמידו את הספר תורה לגוף שלהם, והם יצאו במחול עם כל הלב והכוח, כי "הם ידעו כמה הצבא הרוסי ניסה להשכיח מהם את התורה, והם כל כך שמחו שהם חזרו חזרה לתורה, הם הצמידו את זה ישר ללב שלהם".

סמינר בריטניה רדיפת חרדים סליחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד