כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
הבליץ שהדהים את העולם

אוקראינה דורשת מארה"ב נשק עוצמתי יותר

בעקבות ההצלחה המסחררת של מתקפת הנגד האוקראינית שהגיעה עד הגבול הרוסי, נשיא אוקראינה מבקש מארה"ב לשלוח למדינתו נשק עוצמתי יותר וטילים אורכי טווח. ביידן חושש ולא ממהר להיענות

אוקראינה דורשת מארה"ב נשק עוצמתי יותר
ארטילריה של צבא אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

ההצלחה של צבא אוקראינה בצפון מזרח אוקראינה, הביא את הנשיא וולודימיר זלנסקי ללחוץ על הנשיא ביידן לתת לו נשק חדש וחזק יותר: מערכת טילים עם טווח של כ-270 קילומטרים, החשש שהטילים עלולים להגיע רחוק מאד לתוך השטח הרוסי. זלנסקי מתעקש בפני גורמים רשמיים בארה"ב כי אין לו שום כוונה לפגוע בערים רוסיות או לכוון למטרות אזרחיות, למרות שכוחותיו של פוטין פגעו בבנייני דירות, בתי קולנוע ובתי חולים באוקראינה לאורך כל המלחמה.

"הנשק" אמר זלנסקי, "הוא קריטי לפתיחת מתקפת נגד רחבה יותר, אולי בתחילת השנה הבאה". ביידן מתנגד, בין השאר משום שהוא משוכנע שבמהלך שבעת החודשים האחרונים, הוא סימן בהצלחה לפוטין שהוא לא רוצה מלחמה רחבה יותר עם הרוסים - הוא רק רוצה שהם ייצאו מאוקראינה. כך מדווח ה'ניו יורק טיימס'.

משלוח של טילים ארוכי טווח, שיוכל גם לתת לאוקראינה אפשרויות חדשות לפגיעה באי קרים, השטח שרוסיה סיפחה ב-2014, כנראה ייראה על ידי מוסקבה כפרובוקציה גדולה, סיכם ביידן. "אנחנו מנסים להימנע ממלחמת העולם שלישית," ביידן מזכיר לעתים קרובות לעוזריו.

הוויכוח על מערכת הטילים הטקטיים של הצבא האוקראיני מגיע ברגע קריטי, כאשר גורמים בבית הלבן, מחלקת המדינה, הפנטגון וסוכנויות הביון האמריקאיות נראים מודאגים מתמיד מכך שפוטין עלול להסלים את המלחמה כדי לפצות על הנסיגה המשפילה שלו.

ה'ניו יורק טיימס' מדווח, כי הם לא יודעים באיזו צורה ההסלמה עשויה להגיע. אבל האפשרויות שהם מתכוננים להן עגומות: הפצצה חסרת אבחנה על ערי אוקראינה, קמפיין להרג מנהיגים אוקראינים בכירים, או התקפה על מוקדי אספקה ​​מחוץ לאוקראינה, הממוקמים במדינות נאט"ו כמו פולין ורומניה שמתעלים כמויות יוצאות דופן של נשק, תחמושת וציוד צבאי לתוך המדינה.

פוטין מתוסכל מאד ככל שהמאבקים הצבאיים שלו נכשלים. "אנחנו, אכן, מגיבים באיפוק למדי, אבל זה נכון לעכשיו", אמר פוטין ביום שישי האחרון, לאחר שהשתתף בפסגה אזורית באוזבקיסטן. "אם המצב ימשיך להתפתח בצורה זו, התשובה תהיה חמורה יותר".

מלחמת אוקראינה רוסיה ג'ו ביידן ולדימיר זלנסקי נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד