ח' סיון התשפ"ד
14.06.2024
נכנס לדילמה

האיום שהעבירו עודה וטיבי ליאיר לפיד

ראשי מפלגת חד"ש-תע"ל העבירו מסר חריף לראש ממשלת המעבר שנכנס בעקבות כך לדילמה האם להצטרף לדרישת הפסילה של בל"ד כדי שזו אולי תיפסל ולא תוכל להתמודד בבחירות וכך יימנע איבוד של עשרות אלפי קולות מתחת לאחוז החסימה • סקר חדש מעריך כי תחול עלייה קלה בשיעור ההצבעה בקרב החברה הערבית

האיום שהעבירו עודה וטיבי ליאיר לפיד
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

גורמים ברשימת חד"ש-תע"ל העבירו מסר חריף לראש הממשלה יאיר לפיד, לפיו אם יתמוך בפסילת בל"ד, יראו זאת בחומרה רבה. כך פורסם ב'כאן 11'. חברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי אמרו כי פעולה כזו תהיה דיכוי פוליטי של האזרחים הערבים במדינה.

בלשכת ראש הממשלה הבהירו שלפיד עדיין לא גיבש החלטה סופית בעניין, כשהדילמה היא אם לתמוך בפסילה ולהיכנס לעימות מול חברי כנסת הערבים, או לוותר ולקחת סיכון באיבוד של עשרות אלפי קולות שיצביעו לבל"ד שמסתמן כי לא תעבור את אחוז החסימה.

בתוך כך, אחרי פיצול הרשימה המשותפת וסגירת הרשימות לכנסת, סקר ערוץ 'מכאן 33' מצביע על עלייה קלה בשיעור ההצבעה בקרב החברה הערבית. מהסקר עלה כי שיעור ההצבעה בחברה הערבית צפוי לעמוד על 40.05%, לעומת 39% בסקר הקודם.

עוד עלה כי כ-33% מהמשיבים יצביעו לרע"ם של מנסור עבאס אם מפלגת בל"ד תפרוש, כ-21% יצביעו לחד"ש-תע"ל של איימן עוד ואחמד טיבי וכ-5% יצביעו למפלגות הציוניות. כל זאת ברקע הגשת הבקשה לוועדת הבחירות המרכזית בידי מפלגת ישראל ביתנו, לפסול את יו"ר מפלגת בל"ד סאמי אבו שחאדה, בחשד כי הוא מפר את סעיף 7א' בחוק יסוד הכנסת, בשל התבטאויותיו לשלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, הסתה לגזענות ועוד.

יאיר לפיד איימן עודה אחמד טיבי בחירות לכנסת ה-25 אחוז הצבעה הצבעה בבחירות סיעת בל"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד