ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
חותרים לפשרה

החליטו לא להחליט: הדיון לגבי הסוכנות נדחה שוב

התביעה של ממשלת רוסיה נגד הסוכנות היהודית נדחתה שוב אתמול, לאחר עיכוב של חודש, גורלו של הארגון ברוסיה עדיין לא ברור. הדיון הבא של בית המשפט במוסקבה בנושא הזה יתקיים ב-19 באוקטובר

החליטו לא להחליט: הדיון לגבי הסוכנות נדחה שוב
מבנה הסוכנות היהודית צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מאז יוני האחרון, כאשר משרד המשפטים הרוסי הזהיר על כוונתו לסגור את הסוכנות היהודית, המעודדת ומקלה על הגירה יהודית לישראל, מנסים נציגי הארגון ובכירים ישראלים להגיע לסוג של פשרה עם ממשלת רוסיה שתאפשר לסוכנות להמשיך לעבוד לפחות במידה מסוימת.

כשהודיעה מוסקבה לראשונה על סיום פעילות הארגון, גורמים ישראלים ראו בכך ניסיון ללחוץ על ישראל ולהביע מורת רוח מתמיכתה של ישראל באוקראינה ומהמערכה האווירית המתמשכת נגד איראן בסוריה, לה מתנגד הצבא הרוסי. ראש הממשלה יאיר לפיד הזהיר כי סגירת הסוכנות היהודית על ידי רוסיה תהיה "אירוע חמור" עם "השלכות" על יחסי רוסיה-ישראל.

למרות שהמשפט החל רשמית ביולי, הוא לא התקדם באופן משמעותי בחודשיים האחרונים שכן כל הדיונים הסתיימו בדחיות. עד להכרעת הדין, רשאית הסוכנות היהודית להמשיך בפעילותה ברוסיה כרגיל.

עם זאת, הארגון נערך שהוא יאלץ להפסיק לחלוטין את פעילותו או לצמצם באופן משמעותי את פעילותו, לסוכנות היהודית צוות של כ-200 איש ברחבי רוסיה העוסקים בפעילות תרבותית ודתית למען הקהילה היהודית במדינה וכן בעידוד העלייה לישראל.

בחודש וחצי האחרונים בחנה הסוכנות היהודית דרכים שונות להבטיח שהיא תוכל להמשיך ולספק את שירותיה לקהילות היהודיות ברוסיה ללא קשר למה שיחליט בית המשפט.

על פי דיווחים ברוסיה, עורך הדין אנדריי גרישייב, המייצג את האינטרסים של הסוכנות, עתר לדחייה. הוא ביקש להפסיק את התהליך עד 1 בדצמבר, אך בית המשפט קבע לעוד חודש

רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה הסוכנות היהודית דיון בבית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד