כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
למה ומדוע

הקצינים אוסרים על החיילים להתפלל בבית הכנסת

קציני צה"ל החליטו לאסור על חייליהם להתפלל בבית הכנסת של מאחז חומש כדי למנוע קרבה בינם לבין המתנחלים במקום. קצין אף הקצין, עצר תפילה ושלף חייל בחזרה לבסיס לאחר שהעז להשלים מניין | וכך מגיבים בדובר צה"ל

הקצינים אוסרים על החיילים להתפלל בבית הכנסת
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

בחודשים האחרונים מתפתח עימות חדש במאחז חומש - בין חיילים דתיים למפקדיהם. הקצינים החליטו לאסור על החיילים להתפלל בבית הכנסת של המאחז או להתפלל בכללי לצד המתנחלים - כדי למנוע קרבה בעייתית. באחד המקרים הקצין אפילו עצר את התפילה באמצע ושלף חזרה לבסיס את החייל שהשלים מניין לתושבים.

בצה"ל החליטו בתגובה להקים בית כנסת נפרד לחיילים לקראת החגים. ככה שמניין אמנם לא יהיה, אבל לפחות כל אחת מהקבוצות תוכל לקיים את המסורת היהודית של שני בתי כנסת - אחד כדי להתפלל ואחד כדי שכף רגלם לעולם לא תדרוך בו. גורמים בצה"ל אישרו את הפרטים. כך דיווח כתב השטחים שחר גליק בגלי צה"ל.

אילוסטרציה (למצולמים אין קשר לכתבה) | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בית הכנסת ממוקם במרחב ישיבת חומש. צה"ל פועל במרחב בהתאם להנחיות הדרג המדיני, מדיניות כוחות הביטחון באשר ליישוב המפונה חומש ‏לא השתנתה".

עוד הובטח מטעם דו"צ כי "לטובת לוחמי צה"ל הפרוסים במרחב יוקם בית כנסת אשר עתיד לשמשם".

אריאל דנינו, תושב יצהר ופעיל ימין בולט הגיב לדיווח ותקף: "אתם זוכרים כמה רעש עשו במפלגת ימינה על זה שהם טענו שסמוטריץ' אמר שאסור לתת להם להיכנס לבית הכנסת (שזה היה שקר כמובן)? הנה, עכשיו בצה"ל מחנכים את החיילים לשנאה כלפי מי שיש לו פאות והוא מיישב את הארץ, אסור להתפלל איתם באותו בית כנסת חלילה. אבל כל צבועי ימינה שותקים. איזה עולב".

חיילים דתיים בית כנסת מתנחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד