ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הפרסום ב'בחדרי' מעורר סערה

זלזול בראש הישיבה: הוויכוח שהוצת באולפן סביב תמיכת החרדים בנתניהו

ויכוח סוער התקיים הבוקר באולפן רדיו 103FM בין צמד המגישים בן כספית וינון מגל, סביב הידיעה שפורסמה אמש ב'בחדרי' על דברי הגאון רבי בונים שרייבר שתקף את החיבור הפוליטי של החרדים עם נתניהו | מגל זעם והביע זלזול מחפיר ברה"י וטען כי דעתו מנוגדת ל'מועצת' | האזינו 

זלזול בראש הישיבה: הוויכוח שהוצת באולפן סביב תמיכת החרדים בנתניהו
הגרי"ב שרייבר לצד נתניהו צילום: שוקי לרר ופלאש 90

הסערה שנוצרה אמש מאז הפרסום ב'בחדרי' מדבריו של הגאון רבי בונים שרייבר מגדולי ראשי הישיבות, שתקף בחריפות את התופעה הנגזרת מהחיבור הפוליטי עם רה"מ לשעבר בנימין נתניהו, מסרבת לשקוע והבוקר אף עלתה במרבית תוכניות האקטואליה, אך עלה מכולם הדיון שהפך במהירות לוויכוח סוער אצל צמד המגישים, בן כספית וינון מגל ברדיו 103FM.

בפתח התוכנית התייחסו צמד השדרנים לבחירות המתקרבות, וליחס של הציבור החרדי לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. העיתונאי בן כספית המוכר כמתנגד נחרץ לרה"מ לשעבר, ציטט את הדיווח מ'בחדרי חרדים' על 'אחד מגדולי ראשי הישיבות' שמתנגד להתנהלותו של נתניהו ויוצא בחריפות נגד הערצת נתניהו והוא מכנה אותו אחד מגדולי מחטיאי הרבים, כספית הביא את הדברים בכדי להוכיח את התזה שלו שברגע האמת חברי הכנסת החרדים יעדיפו ממשלה תחת גנץ.

ראש הישיבה נגד נתניהו: "עוכר ישראל, מגדולי מחטיאי הרבים"

מגל ניסה להגיב לדבריו בזלזול, ואמר כי "הרב המדובר הוא רב משני, חרדים שלחו לי הודעות "חחחחח" ושמדובר ברב קטן עם כמה עשרות תלמידים", לטענת מגל מדובר בטענה שנוגדת את דעת כל הרבנים שכולם תומכים בנתניהו ואף דעה של רב שלפי מה שהחרדים שולחים לי הוא רב קטן ולא מוכר.

כספית שמציג בדרך כלל את הצד האנטי דתי מחה על הזלזול ועל הצחוק המעושה של מגל ואמר כי אמנם הוא לא מבין כלום ברבנים ומה שקשור לדת אולם הידיעה פורסמה באתר החרדי "בחדרי חרדים" שהוא אתר מכובד ואמין. כספית הכריז כי הוא סומך על העיתונאי מוישה וייסברג שמצליח להביא דיווחים אמינים ולדייק בפרטים הקטנים. 

השידור ב-103FM

מגל סירב לחזור בו וטען כי מעולם לא שמע על הרב הזה וכי לדבריו מדובר באדם שולי וקיצוני, מגל תקף עוד שכספית משתמש בידיעה איך שנוח לו בשביל להוכיח את התזה שלו נגד נתניהו, "נתניהו מגיע לעצרת בחירות בבני ברק, ואני לא זוכר דבר כזה. אז נראה מה כוחו", סיכם מגל. 

כזכור, כפי שפרסמנו אמש, הזהיר ראש הישיבה מפני החיבור שמרגישים שומרי התורה כלפי הגוש והעומד בראשו, ואף כינה אותו "עוכר ישראל, מגדולי מחטיאי הרבים". ראש הישיבה נשא דברי מוסר והשקפה במסגרת שיחה בסעודה שלישית שנמסרה בישיבה ופורסמה ב'קובץ גיליונות', רבי בונים שרייבר התייחס לתופעה שפשתה באחרונה בחיבור החרדים לגוש הימין והזדהות עם נתניהו "הנרדף" כלשונו של הרב שרייבר.

ראש הישיבה הסביר ואמר: "בשולי העניין יש בנותן טעם לציין מקרה רע שפשה בדור האחרון, לאחר שהתועים השתלטו בכח הזרוע על ארץ ישראל ובנו בתוכה מדינה, שישנה תופעה גם אצל היראים לדבר ה' כביכול יש איזה שהוא יחס בינינו לבינם. כמובן כל אחד מבין שאין חלקנו עמהם ומה לנו שם, אבל כאן המקום לשאול שאלה פשוטה: את מי אנחנו שונאים יותר, האם אותם או את הערבים צמאי הדם שקמים עלינו לכלותנו?".

"אם נשאל את הבריות, ואפילו את יושבי בית המדרש, לא צריך לחשוב הרבה בשביל לדעת את התשובה. אך בזה טמונה הבעיה: 'הא למדת שהמחטיא את האדם קשה לו מן ההורגו'. ואם את ההורגו נצטוינו להרחיק מאיתנו רק עוד דור שלישי, הרי לגבי מי שבא להחטיא אותנו - יש לנו שנאה איומה שלא נותנת לנו להדבק בו עד סוף כל הדורות. אם כן מה היחס בין השנאה שאנו שונאים את הישמעאלים לבין השנאה של מי שבא להחטיא אותנו ? מה מקום בכלל יש לדמות בין זה לזה?".

לדברי ראש הישיבה: "לפעמים כאשר הערבים צוררים אותנו לאבד נפשות מישראל, ובחסדי שמים הקב"ה מצילנו מידם, יש תחושה כאילו 'כוחותינו' פגעו ב'כוחותיהם'. אבל כיצד שייך להרגיש כלפי המחטיאים הרגשה של 'כוחותינו' ? איזו שייכות יש בינם לביננו? כמובן שגם הערבים אינם כוחותינו, ואין בעיה לשנוא אותם, אבל הם לכל הפחות עוד מכונים בני דודים, בעוד שהאחים התועים לא שייכים אלינו כמלוא נימא ואנו מצווים לשנוא אותם שנאה תהומית שלא תפוג לעולם".

כאן התייחס ראש הישיבה לנעשה במערכות בחירות האחרונות שהחרדים הולכים רק עם נתניהו: "בפרט בשנים האחרונות, כאשר אנו מוכרחים לקיים את חובתנו ולצאת להצביע בבחירות פעם אחר פעם, פשתה איזו הרגשה של חיבור כביכול אנו קשורים לגוש מסויים, וניצחון הגוש הרי הוא נצחוננו, והעיתונים מפמפמים במשך שנים למי אנחנו שייכים - האם לצד זה או לצד אחר. יש גם תחושה של הזדהות עם הנרדף, ועם מי שהלך איתנו מימים ימימה".

הרב שרייבר בחירות לכנסת ה-25 ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד