ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"כל המציל נפש"

עליה במאות אחוזים של פניות מתמודדי נפש חרדים

בימים אלו מקיים ארגון 'בית חם' את המגבית השנתית לקראת הימים הנוראים תשפ"ג שעומד השנה בסימן 'שברים', 'תקיעה' ו'תרועה', ביטוי למצבם הנפשי של רבים מהפונים, אך את קולם לא ניתן להשמיע בציבור ו'בית חם' הוא השופר עבורם

עליה במאות אחוזים של פניות מתמודדי נפש חרדים
ראשי בית חם אצל הגרב''ד פוברסקי צילום: באדיבות המצלם

עם סיומה של השנה, כאשר מס' הפניות למוקדי החירום של 'בית חם' עלה במאות אחוזים והמקרים הקשים שבהם נדרש הארגון לטפל, עלה מנכ"ל בית חם הרב אריה מונק, למעונו של חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי, כדי לקבל את ברכתו לקראת המגבית של 'בית חם' המתקיימת בתקופת הימים הנוראים.

בימים אלו מקיים ארגון 'בית חם' את המגבית השנתית לקראת הימים הנוראים שעומד השנה בסימן 'שברים', 'תקיעה' ו'תרועה', ביטוי למצבם הנפשי של רבים מהפונים, אך את קולם לא ניתן להשמיע בציבור ו'בית חם' הוא השופר עבורם.

להצטרפות למגבית הצלת נפשות לחצו כאן>>>

במהלך הביקור התעניין ראש הישיבה לפרטי פרטים, אודות מקרי עבר שהגיעו אל שולחנו, כהמשך לסדרת הביקורים שביקר הרב מונק במעונו. ראש הישיבה שאל על כל מקרה לפרטיו והתעניין בשלומם ובבריאותם הנפשית של המטופלים. בסיום הביקור בירך הגרב"ד פוברסקי שליט"א שהקב"ה יעזור לכל התורמים המסייעים ולכל העובדים שיזכו לשנה טובה ומוצלחת על העשייה הברוכה שעליהם נאמר כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא.

בתום הביקור אמר הרב אריה מונק: "התמיכה והעידוד של גדולי ישראל כמו גם ההכוונה המדויקת שזכינו לקבל אודות מקרים סבוכים שהנחנו בפניהם של גדולי ישראל, מעניקים לכולנו את הכח להמשיך במפעל החשוב שעוסק בהצלת נפשות ומשפחות שלמות. בימים אלו של ערב יום הדין, שאנו נמצאים במגבית חירום שתסייע לנו בהמשך הפעילות, ברכתם של גדולי ישראל נוסכת בנו עידוד להמשך הדרך".

את הפעילות של 'בית חם' חובה לשקף, לא רק משום שהארגון זקוק לתמיכה, ואין כמו תמיכה בפעילות הארגון בכדי לקבל מליץ ליום הדין, כפי שהבטיחו גדולי ישראל. אך בעיקר, משום שככל שנדע ונכיר בחשיבות וביעילות המערך המקצועי של 'בית חם', כך נדע כולנו את הכתובת, אם וכאשר יהיה צורך לכך, כשעצם ידיעת הכתובת מסוגלת לא פעם להציל נפשות ודורות. פשוטו כמשמעו.

מסיבה זו יוצא הארגון בימים אלו בקמפיין יוצא דופן, במסגרתו מושמעים קולות 'תקיעה' ו'תרועה', בעוד שדווקא קולות ה'שברים' נעלמים ואינם מושמעים. "את ה'שברים', מסבירים בארגון, "איננו יכולים להשמיע. במקרים אלו אנו מטפלים, בשקט אבל ביסודיות, אנו עושים את מה שצריך, כשגם אלו שאמורים להיות בתמונה אינם יודעים מה נעשה, אך הם יודעים שאנו בתמונה. עצם הידיעה הזו מרגיעה אותם".

להצטרפות למגבית הצלת נפשות לחצו כאן>>>

בית חם הגרב"ד פוברסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד