ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"שחיטה ביום כיפורים"

חגי תשרי בתל אביב: אסור כפרות, ומה כן?

כמידי שנה מפרסמת עיריית תל אביב ערב חגי תשרי אזהרה לתושבים לבל יקיימו בשטחים הציבוריים העיר את מנהג פדיון הכפרות וגם לא שחיטה רח"ל | מה כן תאפשר העירייה לשומרי הדת והמסורת?

חגי תשרי בתל אביב: אסור כפרות, ומה כן?
פדיון כפרות צילום: תומר נויברג, פלאש 90

חגי תשרי על פי עיריית תל אביב-יפו. לפי הפרסום באתר העירייה היא תאשר הרחבת שטח התפילות גם למרחב הציבורי. "לקראת חגי תשרי ומתוך רצון לאפשר לתושבות ולתושבי העיר לקיים את מנהגי ותפילות החגים כפי שעשו בשנים האחרונות בצל הקורונה, תאפשר עיריית תל אביב-יפו גם השנה לכמה בתי כנסת בעיר, בתיאום עם המועצה הדתית של העיר, להרחיב את שטח התפילות אל המרחב הציבורי בכמה מוקדים בעיר הסמוכים לבתי הכנסת".

העירייה מודיעה כמדי שנה על "איסור שחיטת תרנגולי כפרות ביום הכיפורים" כלשונה. למרות שביום כיפור לא שוחטים ולא עושים שום מלאכה.

"עיריית תל-אביב-יפו מודיעה כי גם השנה לא תאפשר לקיים שחיטה או פגיעה אחרת בבעלי חיים לצורך קיום מנהג הכפרות במקומות פתוחים ובמרחב הציבורי. כעיר מובילה בהגנה על זכויות בעלי חיים, רואה עצמה העירייה מחויבת למנוע פגיעה בהם ולדאוג לזכויותיהם, ומתוקף כך אף אסרה שימוש בבעלי חיים בקרקסים", כך בהודעת העירייה.

באשר ליריד ארבעת המינים, מעדכנת דוברות העיר הכי חילונית בישראל, כי יתקיים יריד בין התאריכים 9-7 באוקטובר 2022, כיכר גבעון - יריד ארבעת המינים המסורתי, היריד יתקיים השנה בכיכר גבעון, סמוך לסינמטק תל אביב ויכלול עשרות דוכני מכירה של ארבעת המינים, קישוטים לסוכה, סוכות, סכך ונציגים מטעם הרבנות של תל אביב שיבדקו ויתנו ייעוץ בעבור הקונים על איכות המוצרים וכשרותם.

עיריית תל אביב מנהג כפרות פדיון כפרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד