כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"אין טעם להתקשר"

גם אתם עדיין מחכים להחזר על הדרכון הזמני שהנפקתם?

למרות ששרת הפנים הצהירה לפני כמה חודשים כי מי שנאלצו להנפיק דרכון זמני בנתב"ג ולשלם מאות שקלים בשל העיכובים בסניפים יקבל את כספו בחזרה, זה עדיין לא קרה והזכאים עדיין מחכים להחזר | גם לרשות האוכלוסין אין צפי מתי זה יקרה

גם אתם עדיין מחכים להחזר על הדרכון הזמני שהנפקתם?
עמדת רשות האוכלוסין בנתב"ג צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

לפני מספר חודשים עדכנה שרת הפנים איילת שקד כי מי שנאלץ להוציא דרכון זמני בנתב"ג ולשלם מאות שקלים מיותרים בגלל העיכובים במערך הנפקת הדרכונים, הבטיחה, יקבל את כספו בחזרה.

אולם טל ועוד רבים שפנו בזמן האחרון לתכנית 'יהיה בסדר' המשודרת בגלי צה"ל, עדיין שואלים איפה הכסף ומתי יקבלו את ההחזר?

המאזין טל כתב להפקת התכנית: "ב-3 באפריל אני, בת הזוג שלי ושני ילדיי הזמנו דרכונים בלשכת האוכלוסין וההגירה בבאר שבע עבור זוגתי ושני ילדיי. נאמר לנו במפורש כי הדרכונים החדשים יגיעו תוך שבועיים בדואר רשום. לכן, הזמנו כרטיסי טיסה ל-5.5.22, לכבוד יום ההולדת של בני שחל יום אחד לאחר מכן".

"למרבה הצער וחרף כל הניסיונות שלי לברר את מצב הנפקת הדרכונים ושליחתם אלינו עוד טרם הטיסה, נוצר עומס רב בלשכות האוכלוסין וההגירה והדרכונים לא הגיעו בזמנים עליהם הצהירו בפנינו במשרד הפנים. בלית ברירה, נאלצנו לשלם בנמל התעופה 1,715 ש"ח בגין הנפקת שלושה דרכונים זמניים".

"עם הגעתנו ארצה, פניתי לפניות הציבור של משרד הפנים ובמייל לשרת הפנים וקיבלתי תשובה שהעניין ידוע ושבימים אלה (כלומר עוד במאי) נקבעים קריטריונים להשבת כספים עבור אלו שלא קיבלו את הדרכון שהזמינו במועדים המפורסמים ע"י לשכת האוכלוסין וההגירה. מאז פניתי עוד מספר פעמים לאותם הכתובות וקיבלתי תגובות לקוניות שטרם נקבעו הקריטריונים. עברו כבר כ-5 חודשים וטרם נקבעו הקריטריונים ולפי התפתחות העניינים יש לי הרגשה שזה גם לא יקרה בזמן הקרוב, אם בכלל".

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר ל'יהיה בסדר': "בקרוב מאד יפורסם מנגנון ההחזר. אין טעם להתקשר למוקד שוב ושוב אם אנחנו שבים וחוזרים על כך שטרם פורסם מנגנון ההחזר".

בנוסף, נשאלה הרשות לגבי הרטרואקטיביות - מאיזה תאריך יוחזר כספם של הפונים? התשובה היא שגם זה חלק מהמנגנון שעדיין לא נקבע.

רשות האוכלוסין דרכון זמני החזר כספי איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד